Bæresele til fireåring

Jeg har skrevet mang et lovord om Ergobaby-bæreselen før, men etter å ha kvittet meg med den vi hadde, angret som en hund, og deretter måttet kjøpe en ny bæresele føler jeg at den fortjener et nytt blogginnlegg. Bare det at vi fortsatt kan bruke den og Oliver er nesten 18 kg og fire år om noen måneder er jo en bragd i seg selv. 

Du tenker kanskje: Hva skal man med en bæresele til en fireåring? En fireåring klarer vel å gå selv? 

Sannheten er at jeg bruker den ikke bare for å avlaste benene til Oliver på lange turer, men jeg bruker den for å trene ben selv. Oliver er nemlig fin å ha på ryggen som ekstra vekt på mange øvelser. Når man går lange turer i oppoverbakker kan det slite veldig på armene mine å holde han på ryggen. Ergobaby-bæreselen fordeler vekten hans på hoftene og skuldrene mine og lar meg også ha hendene fri til å bære med meg bæreposer og sånt som jeg ikke hadde fått med meg om han bare satt på ryggen. Den er fin å ha med seg på fjellturer og liknende ettersom den tar liten plass sammenpakket i forhold til en bæremeis. 

Det rimeligste stedet jeg har funnet den er fortsatt på Lekmer.no, som akkurat nå har et par av modellene på salg her

 

Har du erfaring med bæremeiser/bæreseler til treåringer og eldre barn? 

 

#mamma #mammablogg #bæresele #bæremeis

7 kommentarer
    1. jeg har jo en på samme alder, og aldri tenkt å putte han i bæresele… men det kanskje fordi vi har ei snuppe på 1 år som heller krever den plassen.. 🙂

    2. Jeg har ei på snart 4 og ei på 1 og bruker Ergobabyen på begge! og den er faktisk bedre til hun på snart 4 siden hun lille blir mer “klistret” inn i ryggen på meg. Helt genial på tur og VELDIG behagelig å bruke. Så den er jeg helt enig i! og GOD trening for rumpe/lår er ren bonus 🙂

    3. Vi har hatt trillebrett/søskenbrett når vi har hatt med vogna. Når vi går andre steder hvor Ronja har sittet i meisen går han som regel hele veien.. fordi han må.. 🙂 vi bruker heller god tid..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg