Mor og forvekslet med søster?

Jeg leste en gang et blogginnlegg av en ung mor om at hun synes det var grusomt at folk antok at hun var søsteren til barnet hun reiste med, og ikke moren. Hun synes det var på randen til frekt, og ble irritert når fremmede automatisk tiltalte henne som søsteren.

Det er vel noen innøvde sannheter om hvor gamle mødre “skal” være; sikkert nært forbundet med at alderen for førstegangsfødende har vært nær 30 det siste tiåret, men jeg kan jo forstå at det kanskje kan bli ansett som litt fordomsfullt om man automatisk trekker slutningen om at en ung dame/jente med et barn automatisk er søsteren og ikke moren.

Nå har jeg ikke sjekket statistikken for “atpåkladder”, men jeg regner med at det er oftere at 18-åringer er mødre enn søstre? Eller er jeg helt på jordet?

“Halla bror!”

Kanskje det er alderdommen og frykten for å snart være halvveis til 50 som tynger, men i dag ble jeg forvekslet med søsteren til Oliver, og det føltes ikke så gæærnt egentlig. Er jeg rett og slett for gammel til å synes det er kjipt å bli forvekslet med søsteren hans? Har flere fått høre at de så ut som søsteren til barnet sitt?

#mamma #mammablogg

2 kommentarer
    1. Dersom noen hadde tatt meg for å være søsteren til Mira, tror jeg at jeg hadde spytta på dem. (Nei, men de hadde fått en bøtte med kjeft).
      Fordi: Mennesker som ville kommentert dette i det hele tatt, sier det mest sannsynlig kun for å påpeke en ting; “Du er alt for ung til å være mor!!”
      De bare pakker det inn, og serverer det på en utspekulert skjult måte.
      Det blir det samme som å møte på en mor på ca 48 med barn på 4 år, og si : “ååh, er du ute med bestemor i dag du da, så kooooselig”
      Ikke i noen av tilfellene, kan den som kommenterer være sikker (det kan man jo aldri, men mtp hva som er realistisk) i sin sak, og 99% ville unngått å si noe som helst.
      Det spørs jo veldig på hvordan kommentaren blir servert da.
      “Er det bror eller er det sønn?” , det kan gå fint, men når noen slenger ut “Er du ute med storesøster du da?” da tror jeg det er en pent innpakket spydig kommentar om at man er for ung mor

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg