Man er en dårlig mor om man ikke tapetserer ungen i Disney-print

Jeg er lei av folk som sier at jeg må la Oliver få være barn hver gang jeg åpner munnen og sier at jeg ikke kan fordra klær med flashy print av lisensierte figurer. 

Er Oliver noe mindre barn fordi jeg liker å kle han i duse farger? Lar den baggy no-brand stripebuksen hans han bevege seg noe dårligere enn en jeans med fotballer, tall og en hel masse andre broderier? Har Oliver det verre enn andre barn fordi trykket på skjorten hans er noen anonyme mopeder i duse farger? 


“What the… Dette er ikke taue-Bill?!”

Å prekke på ungen din Lynet McQueen 24 timer i døgnet – på klærne, på rommet, på TV’en og på tannbørsten – kanskje det er dét som ikke lar barn være barn? De skal brandes og merkes med kjente figurer før de i det hele tatt er gamle nok til å kjenne igjen figuren på TV-skjermen. Lekene barna leker i bakgården skal kretse rundt TV-serier og apper – ikke fantaseres og finnes på selv. Du skal ha Emil PÅ skjorten din, ikke ha en skjorte som Emil. Alle duplobiler er Lynet McQueen og Francesco og treleker er kjedelig fordi da må man TENKE seg at det er noe annet og bruke fantasien. Fy så kjedelig! 

Oliver har det fælt han. Med et rom som ikke ser ut som en gjeng klover har kastet opp utover vegger, møbler og gulv, kun én genser med en lisensiert figur på, og en sykkel uten racerbiler fra Disney på. Stakkars unge. Han får ikke lov til å være barn… 

 

 #mamma #mammablogg

5 kommentarer
    1. Jeg har innsett at jeg og guttungen ikke har samme smak så han får begge deler for han blir så rørende lykkelig når han får ha på seg en t-skjorte med Lynet McQueen på og var helt i ekstase over en 3 pak med Angry Birds sokker. Jeg prøver bare å balansere det litt og ikke kjøpe de helt ekstreme flashy variantene men samtidig la han få velge litt selv. Han blir nemmelig så fryktelig stolt når han får ha Angry Birds eller Lynet på genseren. Men Edderkoppen klær eller effekter kommer ikke inn i vårt hus. Superman og Batman boxere er det jeg som synes er kule og der tror jeg han bryr seg katta.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg