De første kles-innkjøpene til tvillingene

Her om dagen leste jeg på et “uke for uke”-sted for gravide at “nå har dere sikkert kommet godt i gang med innkjøpene av babyklær”, med tips om å begynne og sortere på størrelse og plagg, slik at man visste hva man hadde, samt hva man trengte. Selv om vi var relativt tidlig ute med å begynne innkjøp som både bilstoler og til og med barnevogn innså jeg at vi enda ikke har kjøpt stort med klær til de små.

Det eneste vi egentlig har kjøpt inn er disse to antrekkene i størrelse “helt nyfødt” (str 44/50 for å være eksakt, ettersom tvillinger som regel kommer 3 uker før tiden): 

SAMSUNG CSC
Settpris kr 149,- på Lindex (link

Da Oliver lå i magen kjøpte jeg og Roar det første antrekket til den kommende babyen sammen, men denne gangen har faktisk Oliver fått være med å bestemme hva vi skulle kjøpe. Selv om vi har bestemt oss for å holde oss unna helt like antrekk på tvillingene, ble de første antrekkene relativt like. 

Vi tok ikke vare på så mye fra Oliver var liten, fordi vi ikke planla noen ny baby med det første. Mye ble arvet videre, eller gitt til Fretex. Det meste av det vi tok vare på er egentlig bare hjemreise-antrekket han hadde på seg, enkelte favorittplagg, samt alt av hjemmestrikk. Jeg vet at hjemmestrikk kanskje helst skal arves videre, men jeg er så glad i hjemmestrikk. Det er liksom ikke bare klær, det er tid, kjærlighet og håndverk lagt i et plagg. 

Så da er det vel på tide å begynne med innkjøp av babyklær antar jeg. Kanskje ta opp det lille vi tok vare på etter Oliver fra boden, og se om det er noe som passer den første tiden. 

Når begynte du å kjøpe inn klær til den kommende babyen? 

 

Les mer på blogg.no om: 
#gravid #mamma #babyklær 

3 kommentarer
    1. Så fint 🙂 Mitt første innkjøp var faktisk babynest! Beste innkjøpet. Kjøpte det i tredje måned fordi det ofte tar litt tid å få laget det. Anbefaler momintrollet design på facebook! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg