Tvillingvognen vi har valgt: Mountain Buggy Duet

Denne gangen var vi tidlig ute med å kjøpe barnevogn. Jeg har jo en lang historie med barnevogner bak meg etter Oliver, så da tiden kom for å velge tvillingvogn var jeg bomsesikker på hvilken vogn vi skulle velge: En Mountain Buggy. Da vi trodde det bare skulle være én var det Mountain Buggy Urban Jungle som stod på ønskelisten, så med to ble Mountain Buggy Duet det naturlige valget da det ble tvillinger. 

Grunnen til at vi valgte å kjøpe vogn så tidlig var fordi vi så at vognen var nesten like rimelig på januarsalg som brukt på Finn.no. Opprinnelig hadde jeg tenkt til å kjøpe vognen brukt, men ettersom den var så rimelig på salg kjøpte vi den likesågodt ny. Bagdelene kjøpte vi brukt, men de var nesten helt nye ettersom de som solgte de hadde høstbarn, som måtte over i sportsdelen for å få plass til vinterklær og vognpose da de ble litt større og været kaldere. 

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Tenk at her skal det om noen måneder ligge to små ♥ 

SAMSUNG CSC

 

Det er allerede noen fordeler og ulemper jeg har merket meg med vognen. 

Fordeler

– Den er smal. Faktisk sies den å være nesten like smal som en enkelvogn. Selv om dette fort kan bli en ulempe, er det nesten et “must” når man bor i Oslo/Bærum, og skal manøvrere seg rundt i trange butikker. 

– Lett å manøvrere. En av grunnene til at jeg elsker Urban Jungle så mye som jeg gjorde var jo at den var så lett å manøvrere. Her får man det samme, bare i en tvillingvogn. 

– Relativt lett til å være tvillingvogn. Dette var et viktig punkt på meg på enkeltvogn, da vi gjorde et bomkjøp og kjøpte en alt for tung vogn som første vogn. Ikke fullt så viktig nå som det er tvillingvogn, men en fin bonus. 

– Blir mindre enn mange trehjulinger sammenlagt. Etter jeg solgte Urban Jungle’en, og angret, kjøpte jeg noen rimeligere trehjulinger i håp om å erstatte Mountain Buggy’en. Disse ble imidlertid ikke like “flate” sammenlagt, som Mountain Buggy tydeligvis har knekt koden på. 

Ulemper

– Den er smal. Jeg fikk høre av en tvillingmor med vinterbarn at jeg var “såå heldig” som fikk sommerbarn, for det er nesten umulig å ha vognposer i bagdelene til tvillingvogner. Vi får se hvor lenge vi kan bruke bagdelene før vi må over på sportdelen. 

 

Den er ikke lengre på salg hos Komplett.no der vi kjøpte den, men man kan få pakkepris på vogn pluss bagdel hos Lekmer.no her (annonselenke). 

 

Har du erfaringer med søskenvogner/tvillingvogner? 

 

Les mer på blogg.no om: 
#gravid #barnevogn #mamma #tvillinger

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg