Retro klær til barn og baby

Jeg liker nøytrale plagg til barn, og ofte betyr det at jeg gjerne må ty til såkalte “retro” eller nostalgiske klær. Jeg husker jeg slet mye med dette da Oliver var yngre, og selv om de store kjedene har blitt bedre er det fortsatt vrient å finne nøytrale klær som ikke er tapetsert med Frost, superhelter o.l. Til baby er det enklere, og disse klærne fant jeg faktisk på H&M her


Sko, heldress, kjole, bamse, caps 

 

Til større barn er det fortsatt en vrien oppgave hvis man ikke skal kjøpe kun basics: 

Sukk… 

 

Derfor vil jeg bare tipse om en nettbutikk/butikk som har retro/nøytrale klær til barn: 

 

Zara Kids

Zara finner du klær til både små og store gutter og jenter, som ikke bare er rosa og blått, eller tapetsert med merkevarenavn. De har også noen klær med enkelte trykk (jeg så faktisk Lego Batman der om dagen), men de er gjerne mer nøytrale og mer “voksne”. Jeg synes det er så pent med slike klær som heller fremhever barnet istedenfor å konkurrere om å skrike høyest med blått/rosa og budskap, trykk eller dekor. 


Sett, kjole, skinnsandaler, t-shirt, bukse, ryggsekk (er ikke den ryggsekken bare awesome? En sekk både mor og barn kan like) 

 

Jeg tar gjerne imot tips til andre nettbutikker med retro eller nøytrale plagg til barn (både norske og utenlandske). Tidligere likte jeg Guttelus.no, men føler de har tapt seg veldig. Gikk inn der om dagen, og det så ikke ut som de hadde fornyet seg siden jeg var der inne for fire år siden? Ugly Children’s Clothing var også et friskt pust, men etter at de ble kjøpt opp og gjort om til Marius Kids er det trauste greier. Alba Baby og Mini Rodini har heller ikke klart å fornye seg helt. Akkurat nå går det mye i basic-plagg på Oliver, og et og annet plagg jeg finner hos de store kjedene. 

 

Les mer på blogg.no om:
#mamma #barnemote #retro #mote

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg