Tørkestativ i tre sammenleggbart: DIY

Et av de mest populære blogginnleggene mine er dette blogginnlegget om tørkestativet i tre jeg kjøpte på Jernia. Det er tydelig at det er mange som ønsker seg et klesstativ som er hakket mer estetisk enn de standard hvite man får over alt. Nå har imidlertid tørkestativet tatt kvelden, og jeg finner ikke igjen et liknende noe sted. Etter mang en time på det store internettet fant jeg imidlertid dette tørkestativet i tre som bloggeren hadde laget selv av en sprinkelseng (!). Fordi det har hengsler er det sammenleggbart, og veldig kompakt når det ikke er i bruk. 

Sprinkelsenger selges jo ofte grisebillig på Finn.no, eller til og med på Finn.no gis bort, så her kan man få et rimelig tørkestativ om man er litt handy. Slik ble resultatet: 

SAMSUNG CSC

Alt du trenger er: 

– Langsidene på en sprinkelseng 

– Hengsler 

– Tråd eller noe til å holde stativet sammen når det står

Ta bort annenhver sprinkel i sprinkelsengen (etter behold alle på én side om du har mye småvask som ikke bruker så mye plass). Sprinklene sitter ofte ikke så hardt, så vi klarte å vrikke dem ut etter å ha saget dem av på midten. Skru på hengsler og fest en tråd mellom de to sidene. Jeg dekorerte trådene med noen treperler fra Søstrene Grene. 

 

Les mer på blogg.no om: 
#DIY #hobby #interiør #bolig 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg