Mistet sidesynet etter fødselen

Rett etter fødselen hadde jeg en merkelig opplevelse. Jeg reiste meg opp, la ned Konstantin i babysengen og satt meg i sengen igjen. Plutselig manglet en flekk av synsfeltet mitt som flimret, nesten som om jeg hadde sett på lys. Jeg tenkte at jeg bare hadde sett på en sterk lampe uten at jeg husket det, og at det forsvant snart. Synet mitt ble imidlertid ikke bedre, og gradvis ble synsfeltet mitt snevret inn så mye at jeg kun så en smal stripe rett foran meg. Jeg følte også at hendene ble litt numne og at jeg “svevet” litt. Jeg tenkte at kanskje blodtrykket var lavt, eller at det bare var fordi man mister litt blod under fødsel, men da verken jordmor eller fødselslege kunne forklare hva som skjedde ble nevrolog tilkalt kjapt. 


 

Da vi ventet på nevrolog ble synsfeltet mitt gradvis større, og mens nevrologen var der og tok testene sine gikk alt tilbake til normalt. Hun gjorde en rekke tester, og spurte til slutt om jeg hadde hodepine. Hun mente nemlig at jeg hadde hatt et migreneanfall. Hodepinen kom aldri, så de konkluderte med at jeg hadde hatt et migreneanfall uten hodepine. 

 

#migrene #fødsel #baby #mamma

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg