På danskebåten med barnevogn

Da jeg bestemte meg for å ta med guttene på danskebåten var jeg litt småbekymret: Kom barnevognen til å få plass på lugaren? Kommer vognen i det hele tatt gjennom lugardørene? Er lugardører smalere enn vanlige dører? Får vognen plass på lugaren? Og hva med restaurantene – må vi la vognen stå utenfor? Jeg jobber på hovedkontoret til Stena Line i Norge, og noe av det viktigste vi gjør er å reise med skipet selv for å kjenne hvordan det er å være passasjer. På den måten kan vi se hvordan vi kan gjøre ombordopplevelsen bedre for de som reiser. Dette var imidlertid min største test av Stena Saga så langt: Danskebåten med barnevogn. Tvillingvogn for å være eksakt. 


Skjermdump av filmen jeg tok på vei ut fra Oslo. Du kan se hele filmen på Stena Line Norges facebooksider

Jeg så for meg flere scenarioer. Scenario 1: Hva om vognen ikke kommer inn lugardøren? Tvillingvognen er et herk å få av og på vognbaggene på, men jeg fant ut at jeg bare måtte finne meg i å ta av vognbaggene og klappe sammen vognen om den ikke gikk inn vanlig vei. Scenario 2: Hva om vognen ikke får plass på lugaren? Jeg så for meg barnevogner i sengene, eller skumle, litt farlige situasjoner med vognen rett innenfor døren, slik at vi måtte komme oss forbi vognen om vi skulle evakuere. Scenario 3: Hva om vognen ikke fikk plass i restaurantene? Måtte vi spise alle måltider i cafeen? 

Det hele gikk nesten kjedelig knirkefritt – noe takket være en smal tvillingvogn kan jeg se for meg. Vognen gikk gjennom alle dører, og jeg lærte at man kunne slå ned bordet på lugaren slik at vognen fikk kjempegod plass: 

SAMSUNG CSC

Stellingen gjorde vi på fotenden av sengen: 

SAMSUNG CSC

Oliver var “tøffest på dekk”:

SAMSUNG CSC

Jeg er imidlertid glad for at vi valgte lugar med dobbeltseng, for da hadde vi god plass til amming om natten: 

SAMSUNG CSC

Vi fikk bord der det var plass til vognen ved siden av i Steakhouse, og var heldig og fikk akkurat et ledig bord i Cafe Saga med plass til vognen (Cafe Saga kan fort være litt full i høysesong). Det ble en del heisventing, men det regnet jeg egentlig med. 

Jeg tok en del småfilmer underveis også, men det ble litt mye å ta med i ett blogginnlegg så det får eventuelt komme senere. 

Har du reist med barnevogn på en av danskebåtene før? Hvordan synes du eventuelt det gikk? 

 

#mamma #baby #miniferie #danskebåten #tvillinger 

2 kommentarer
    1. Hei, hvor bred er vognen din?
      Jeg har en Babyjogger city mini gt double til mine jenter og lurer på om det går like smidig med den?
      Mvh Hanne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg