Tips mot klumper i vaskemiddelet

SAMSUNG CSC

Her om dagen hadde jeg klart å få klumper i det nyinnkjøpte vaskemiddelet, ettersom det hadde kommet vann på kartongen på vei hjem. Litt rådvill prøvde jeg å mose klumpene etterhvert som jeg helte, men kom til slutt på et restaurant-tips som kunne hjelpe på: Ris i saltet! Jeg helte dermed vaskepulveret over i et IKEA-glass med lokk, og fant frem litt ris: 

SAMSUNG CSC

SMOKK inn i en stoffpose der fukt kommer seg gjennom, og vips hadde jeg en fiks ferdig av-fukter: 

SAMSUNG CSC

Noen dager etterpå kunne jeg bare presse lett på klumpene, så løste de seg opp. Jeg ser også for meg at en av disse “Do not eat” sillica-gel-posene også hadde vært gull til dette formålet, ettersom det ikke skal i kontakt med mat. 

Har du sett ris i saltet før? 

 

#mamma #tips #vaskemiddel #kjerringråd #foreldre

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg