Test: Patpat.com erfaringer

SAMSUNG CSC

For snart to måneder siden oppdaget jeg en nettside med rimelige babyting som het Patpat.com. På samme måte som med appen Wish har jeg vært litt skeptisk til slike sider/apper, ettersom det er litt som Ebay; man vet aldri helt hva man får når man bestiller fra østen. På Ebay har man i det minste tilbakebetalingsgarantien til Paypal om man blir lurt. Jeg falt likevel for to av heldressene jeg fant på siden, så jeg tenkte at det var verdt et forsøk: 

Førsteinntrykk: Treeeeegt 

Etter nesten to uker hadde ordren min enda ikke blitt sendt. OK tenkte jeg – det stod i det minste på siden at det bare skulle ta en uke eller to når den først var sendt. Så, eksakt to uker etter jeg bestilte fikk jeg en e-post om at ordren endelig hadde blitt sendt: 

“Yes! Da er den vel rett rundt hjørnet” tenkte jeg naivt… 

I går – nesten en måned etter at ordren min var sendt, kom den i posten. Så til sammen ventet jeg i halvannen måned på ordren min fra bestilling til levering. På Ebay må man også vente en stund, men det er som regel bare 2-4 uker. Her fikk man 2-4 uker pluss to uker behandlingstid. 

Uansett, pakken var endelig fremme, og jeg pakket spent opp: 

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Produktene hadde overraskende god kvalitet, på høyde med Zara og andre kjede-butikkers kvalitet. De var ikke laget av 100% bomull, slik det stod på nettet – det kunne jeg se fort etter mange år i klesbutikk. Man ser og kjenner det best på innsiden: 

SAMSUNG CSC

Sømmene er like vel i god kvalitet, og det er 100% bomull inni hettene. Heldressene er så godt som helt like som produktbildet sitt, noe som etter min erfaring ofte er en sjeldenhet på rimelige Kina-varer. (Jeg sjekket også opp noen av produktbildene av noen krabbetepper inne på Patpat.com, og disse hadde de faktisk stjålet fra et dyrt barnemerke, noe som ofte er et faretegn). Men dressene var altså av god kvalitet. Bare ikke det stoffet som lovet. 

En annen litt rar ting, som er litt typisk “Kina-varer” er at de hadde sydd vaskelappen og merkelappen på utsiden av plagget. Så denne må jeg prøve å klippe av så nært plaggets søm som mulig. 

Nærbilde av kvaliteten utenpå, med vaskelapp og det hele: 

SAMSUNG CSC

 

Konklusjon 

Patpat.com leverte kvaliteten de lovet – i hvert fall på denne bestillingen. Ikke samme materiale som det stod på nettsiden, men god kvalitet. Jeg føler like vel at jeg kunne fått det samme fra Ebay med halvparten av leveringstiden. Seks uker blir rett og slett for lenge å vente spør du meg. Neste gang jeg finner noe fint på Patpat.com vil jeg kanskje se om jeg finner samme vare på Ebay.com med kortere leveringstid og Paypal-garanti. 

Har du handlet fra Patpat.com før? 

#mamma #baby #foreldre #barn #shopping

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg