Vi tester: Smoothie bowl fra Fjordland

SAMSUNG CSC

I samarbeid med Buzzador får vi stadig vekk prøve nye produkter helt gratis. Denne gangen har vi fått hjem noen Smoothie Bowls fra Fjordland som jeg tenkte å teste. 

Først og fremst var jeg litt bekymret: Smoothie bowl – er ikke det bare fruktpuré? Her i huset går det med mye fruktpuré om dagen. Til babyene altså. Vi elsker smoothie her i huset, men tykk smoothie hørtes skummelt ut som de babypureene jeg stadig har i håret og på klærne. Smoothie Bowls er jo likevel unektelig trendy, så det ligger kanskje noe i det? 

Jeg og Oliver tok i hvert fall utfordringen, og testet Fjordland sine “Litt Mat Smoothie Bowl”. 

Dette fulgte med: 

SAMSUNG CSC

Skje, smoothie og granola-mix. 

 

SAMSUNG CSC

Oliver var ikke 100% sikker på granolaen som fulgte med – så han tok kun en liten klype. 

Førsteinntrykk: Sur! Men god! 

Det første vi la merke til var at smoothie-bollen var ganske syrlig. Dette var imidlertid bra, for det skilte allerede i starten fra babypuréene som er ganske kjedelige og monotone. Smootie Bowl’en smakte også betydelig friskere enn mange av babyproduktene. 

SAMSUNG CSC

Smoothie eller mellommåltid? 

Her hjemme elsker vi smoothie – både den vi lager selv her hjemme, men jeg må innrømme at det også blir lagt igjen noen slanter hos Smoothie Exchange. 

På jobben, ca rundt 14-knekken, spiser jeg gjerne yoghurt/kvarg, frukt eller nøtter på jobb (eller alle sammen hvis jeg er skikkelig fysen). 

Disse smoothie-skålene føler jeg er ca midt i mellom der. Uten granolaen er de mest som en tykk smoothie som kanskje ikke metter så mye – men med granolaen blir de som et lite mellommåltid. 

Hvis du lurer på når du i all verden skulle spise en smoothie bowl tenker jeg at det må være når man er litt sulten, men også litt tørst, samtidig som det hadde smakt digg med litt syrlig frukt. For smoothie-skålene smaker faktisk overraskende friske. Om det er syren som gjør det, eller det at vi forventet en tam fruktpuré vet jeg ikke – men alt i alt likte vi de ganske godt. 

BgtrKKlFxkb

 

 

Kommer jeg til å kjøpe meg Smoothie Bowl selv ved en senere anledning? Jepp. Kommer jeg til å spise den på vei fra butikken? Kanskje er vi ikke frelste – men jeg kommer definitivt til å ha en i kjøleskapet på jobb. Den erstatter nok ikke frukt, nøtter eller annet klokken 1400 på kontoret, eller havrefras når Oliver kommer hjem fra skolen – men blir definitivt et godt supplement og variasjon. 

 

P.s. Innlegget er ikke merket som sponset fordi vi ikke har fått smoothie-skålene mot at det skrives om på bloggen. Jeg har selv valgt å teste og skrive erfaringer, for så å legge ut her. Produkter fra Buzzador har vi fått i en årrekke uten at bloggen har vært grunnlag for å få produkter. 

#mamma #test #smoothie #buzzador

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg