Loppemarkedsesongen i gang: Loppefunn fra Sandvika loppemarked

Ah, herlig! April er her, og loppemarkedene er i gang igjen. I helgen var det to store loppemarkeder – både Smestad Skole og Sandvika Skole. Siden vi var opptatt hele lørdagen måtte vi velge én av dem til søndagen. Valget falt derfor på Sandvika Skole, bare en liten busstur unna. 

På bildet over ser du fangsten vår, og du må tro vi var heldige med prisene. Det var bare noen timer igjen av loppemarkedet når vi kom dit, og da blir prisene gjerne deretter slik at de ikke skal brenne inne med lopper. Dette var prisene (uten pruting!): 

– Bordstaffeli med ubrukt lerret 

– SingSang-kort “Mine første sangkort”

– Rytme-instrument i tre (usikker på hva et slikt heter?) 

– Design Letters kopp med “R” (til RRRoar så klart) 

– Kjempefin hjemmestrikket bestefarsgenser 

Jeg fikk helt sjokk da jeg fant denne genseren. Kjempepent strikket og myk ull. Så da får det bare være at det var størrelse ca 5-6 år – den kommer til nytte om noen år! Den blir vasket og lagt sammen med resten av genserne jeg har tatt vare på etter Oliver. Kanskje jeg til og med har lært meg å strikke gensere innen den tid og kan strikke en liknende? Hvem vet. Hvem vet…

Noen som vet hva instrumentet heter? Treramme med små “symbaler” av noe slag. 

NY-DE-LIG! Hjemmestrikket bestefartrøye. Grue-gleder meg til guttene er store nok til å bruke denne (gruer meg selvsagt fordi da har tiden gått aaaalt for fort, og gleder meg fordi da blir de bare sååå fine). 

SingSang-kortene er allerede et kjempe-kjøp. Her var det en hel masse glemte sanger som vi nå kan synge om igjen for tvillingene. 

Har du vært på loppemarked enda i år? 

Topp tips: Vanskelig å orientere seg på loppemarkeder? Min favoritt-side for å finne aktuelle loppemarkeder i Oslo og Bærum er www.loppemarked.info. Her kan man også finne lokale loppemarkeder som ønsker seg lopper i tilfelle man har ting å gi bort for å støtte et lokalt korps, skole eller liknende. 

 

#loppemarked #bruktfunn #gjenbruk #strikk #singsang #designletters

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg