Test: Anodyne holdningstøy erfaringer

Reklame | Anodyne.no


Er holdning viktig? Disse bildene er tatt med seks sekunders mellomrom. 

Jeg har lenge vært en forkjemper for god holdning, uten å være så veldig flink til å huske det selv til enhver tid. For å være ærlig synes jeg det er litt slitsomt til tider, og ikke så lett å huske alltid. Så da jeg tok utdannelse som yoga- og barne-instruktør kjente jeg litt på skyldfølelsen da de proklamerte at vi instruktører skulle være gode eksempler når det kom til kroppsholdning, og jobbe aktivt med holdningen vår hele dagen, også utenfor treningssenteret. 

Og holdning er jo viktig! Bare se på bildet øverst som jeg la ut på Instagram for noen år siden – det eneste som er forskjellen er justering av holdning. Ingen slanking, ingen trening – kun holdning. Så da jeg fikk muligheten til å teste holdningstøy fra Anodyne var jeg veldig spent. Jeg mener: Klær som kan hjelpe med holdningen? Det høres jo nesten for godt ut til å være sant. 

SAMSUNG CSC

Før jeg fikk holdningsklærne var jeg veldig spent. Hadde de spiler? Kom de til å være supertrange? Ville jeg kunne bevege meg? Da jeg åpnet pakken møtte noen ganske normale klær meg. De ser rett og slett ut som ganske freshe treningsklær: 

SAMSUNG CSC

Plaggene jeg fikk teste var: 

AlignMe InterActive Bra, hvit

Women’s Posture Shirt 2.0 Zipper sort

Women’s Posture Shirt 2.0 hvit 

 

Plaggene på

Når man får på seg plaggene føles de også overraskende som treningsklær. Man føler seg kanskje litt “strammet opp”, men de begrenser ikke bevegeligheten betydelig. Det jeg like vel kjente på, var at de litt stramme områdene på ryggen minnet meg på å rette meg opp i ryggen. Jeg brukte holdningstøyet under vanlige klær, både på kontoret og hjemme. De første dagene kjente jeg faktisk at jeg var litt sliten i ryggen av å ha rettet meg opp gjennom store deler av dagen, som gjorde meg smertelig oppmerksom på hvor dårlig jeg må være på å holde meg rak i ryggen til vanlig. 

Her har jeg faktisk den ene hvite toppen under blusen: 

SAMSUNG CSC

 

Hva når man tar de av?

Det er jo noen fallgruver ved å lage klær som skal hjelpe med holdningen. Hvis tøyet hadde avlastet musklene ved å “strekke deg opp” uten at du måtte jobbe selv, hadde det jo faktisk jobbet mot sin virkning. Plaggene hadde i så fall svekket muskulaturen som hjelper å rette deg opp, og potensielt gitt dårligere holdning på sikt. Jeg opplevde imidlertid plaggene på en annen måte: De tvang meg ikke opp, men minnet meg på en måte på å rette seg opp selv. 

SAMSUNG CSC
Plaggene bak. De mørkeste områdene på den sorte er områder uten stretch. 

 

Siden jeg fikk plaggene har jeg kjent av det generelle fokuset mitt på holdningen min er økt, også når jeg ikke har de på. Om holdningstøyet i seg selv har gitt meg bedre holdning vet jeg ikke, men det er litt som å ha noen som stadig vekk minner deg på å rette deg opp i ryggen, uten bismaken av at noen faktisk kommenterer holdningen din. 

Nå har jeg ikke prøvd de lenge nok til å vite om man venner seg til klærne og glemmer holdningen, men jeg liker konseptet. Jeg kommer til å fortsette med holdningsklærne, så kanskje kommer det et oppfølgingsinnlegg etter hvert. 

Har du prøvd holdningstøy før? 

 

#holdning #trening #Anodyne

3 kommentarer
    1. Jeg har prøvd en holdningskjorte 2.0 med glidelås. Etter noen timer med bruk ble jeg skadet i skuldrene og ryggen. Det viste meg bare hvor dårlig min bedrift er. Nå er det mye bedre med anodyne klær.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg