Tips: Oppbevaring av MME-pulver

Det er sikkert et tips veldig mange drevne MME-mammaer allerede har gjort selv, men for meg tok det flere måneder før jeg fant ut av denne smarte måten å oppevare morsmelks-pulver. Her hjemme har vi jo ikke vært storforbrukere av morsmelkserstatning ettersom jeg har fullammet, men vi ga Birk litt MME ved siden av til han bikket 3 kg. Da jeg sluttet å amme for en måneds tid siden gikk de også over til å få en flaske MME på kvelden istedenfor å bli ammet. Da hadde jeg bare pulveret i posene de kom med, eller i disse matboksene fra Clas Ohlson (som akkurat har plass til én pose pulver) om vi var på turer over et døgn. Men så fant jeg denne metallboksen fra NAN på Meny da guttene var noen måneder gamle: 

SAMSUNG CSC

Jeg har jo tidligere bare sett bort fra disse boksene fra NAN fordi de er betydelig dyrere enn det andre pulveret, men så fant jeg ut at en slik rommer akkurat én pose NAN-pulver. Kanskje ikke så rart, siden det er Nesté NAN begge deler, men jeg koblet det ikke med det første. Så da kjøpte vi én boks av denne (og blandet 50/50 med vanlig melkepulver i tilfelle magen deres skulle venne seg til “Sensilac” til det var drukket opp, og brukte deretter denne som oppbevaring. 

 

SAMSUNG CSC

Nå bruker jo ikke guttene MME så mye lengre, men jeg tenkte jeg like vel kunne tipse om det. Denne boksen er også betydelig enklere å hente pulver ut av denne boksen enn fra posen. 

Hvordan oppbevarer du morsmelkserstatningspulver? 

 

#mamma #MME #foreldre #baby

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg