Gjøre instagram til bok: Chatbooks erfaringer

En av tingene jeg stadig tar meg selv i, er at jeg ikke er så flink på å skrive ut fysiske bilder av ungene. Dette gjelder både Oliver og tvillingene. Jeg poster en hel del på bloggen og Instagram, og noen ganger ser jeg tilbake til et bilde og tenker “hvorfor har jeg ikke dette i et fotoalbum et sted?”. 

Vel, nå har jeg det! Jeg har nemlig gjort Instagrammen min til bok med appen Chatbooks. Så jeg tenkte jeg skulle dele min erfaring: 

SAMSUNG CSC

Først og fremst ble det veldig mange bøker da jeg først åpnet appen. Jeg begynte å legge ut bilder på Instagram da Oliver var i underkant av to år, så min første bok er faktisk fra starten av 2012. Her kunne jeg velge å få (og betale) for alle bøkene mine i ett, eller få de månedsvis fremover. Fordi jeg ikke ville ha en stor engangsutgift og i tillegg betale toll oppå det hele valgte jeg heller en i måneden. Etter min erfaring var dette en god løsning for meg som ikke fyller 60 bilder på en måned, for jeg har nå “tatt igjen” min egen feed, og hver bok jeg nå mottar er de siste fra feeden min. 

 

 

Noen av bøkene mine: 

SAMSUNG CSC

Bøkene får jeg hver måned, eller så fort jeg har nådd 60 bilder (det er 60 sider i hver bok). Alt gjøres automatisk, så man slipper å redigere eller lage fotoboken, men man kan ekskludere bilder og endre teksten om man vil. Alt følger jeg med på via Chatbooks-appen, men man kan også følge med i en vanlig nettleser: 

 

Bruker du denne linken får du nå $10 rabatt på første ordre, og jeg får rabatt på min neste ordre. Ingen spons, bare vanlig venne-link 🙂 

Så nå kjenner jeg at jeg instagrammer mer for meg selv. Er dette et bilde jeg vil ha å se tilbake på om noen år? – Få det ut på Instagram! 

Har du gjort Instagram, blogg eller annet til bok? Hvilken tjeneste brukte du? 

 

#mamma #foreldre #barn #baby #fotoalbum

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg