“Ingen har noen gang ligget på dødsleiet og tenkt: – Jeg skulle ha gjort mer husarbeid mens barna var små.”

 

Illustrert av Lise Myhre.

 

Barnehagevogn eller ikke?

598574-1-1300547876769.jpg

På tur i den andre teutonia mistal-vognen i det fine Narvikværet. Spørs om ikke denne vil erstatte den vi har hjemme som hverdagsvogn og så får den grå mistralen bli barnehagevogn. Er det vanlig å ha egen barnehagevogn, eller går man bare over til trille og lar hverdagsvognen stå i barnehagen?

På tur i kleskurven


Fortere morfar! Fortere!

 

Lage bursdagsgave til morfar

Vi kunne ikke legge ut bildet og avsløre gaven før moffa hadde fått den, men siden han fikk den en uke før han egentlig har bursdag så kan vi legge ut bildet av kunstneren i action. Kanskje vi får et bilde av kunstverket på veggen også.

 

I stellevesken vår finner du følgende:

Jeg hadde så mange ideer om hvordan stellebaggen skulle se ut og hva jeg skulle ha med meg før Oliver ble født. Nå har jeg vært mamma i snart et år og dette er det som finnes i stellevesken vår akkurat nå:

– Bleier og håndkle til å ligge på under bleieskift
– Våtservietter
– Ekstra skift til Oliver
– Helsekort
– Barnemat og skje (mest fordi vi skal ut og reise til Narvik i kveld. Vanligvis har vi med oss en pose riskaker)
– Tutekopp med vann
– Leppepomade, lipgloss, skinnhansker, notatbok + til meg selv

Hva har dere i stellevesken?

Mamma – en hest?

Oliver synes det er kjempemoro å leke hest med meg og Roar. Han får helt latterkrampe når vi sier “prro” sånn som hesten, hehe. Jeg prøvde å få et bilde av det, men han er jo helt gira, så dette ble det beste bildet jeg fikk til:


Hoppla mamma!

Samtale mellom to gutter fra Persbråten videregående på t-banen: “Sykt hva som skjedde i garderoben

598574-1-1300290447267.jpg
Random bilde før gi gikk inn på t-banen

Samtale mellom to gutter fra Persbråten videregående på t-banen:

“Sykt hva som skjedde i garderoben i dag ass”

“hva da?”

“det var mange som ble frastjålet tinga sine”

“serr?”

“ja, han ene ble frastjålet pengene sine og iphonen sin”

“shit”

*pause*

“hvem gidder å stjele en iphone liksom?”

“ikke sant, iphone er dårlig ass…”