Av-ising av fryser: Verdens beste tips

Nå skal jeg komme med tidenes rareste, men beste tips for avising eller avriming av fryser; Bleier.

Nei, jeg tuller ikke. Vi har nylig solgt leiligheten vår, og har dermed vært gjennom en full nedvask av gammel bolig, inkludert av-ising av både fryser og kjøleskap. Idet jeg skal begi meg inn på å smelte, og hakke og banne og sverte for å fjerne isen som har bygget seg opp i fryseren spør svigermor om jeg har noen bleier. BLEIER? Tenker jeg, og lurer på hvordan jeg skal fortelle mannen min at svigermor offisielt har gått fra vettet. Hva skal dama med bleier?

Det viser seg at svigermor ikke er gal. Tipset er så genialt som det er enkelt: Legg bleier i fryseren, skru av, og la jobben gjøre seg selv. 

 

Bare SE på denne helten av en bleie på bunnen her (i etterpåklokskapens navn burde jeg ha lagt to i bunnen, men det gikk jo forsåvidt bra):

Det ser jo fasken ikke smart ut, men shit det funker. Ikke en dråpe vann havnet utenfor kjøleskap eller fryser, og bleiene gjorde hele jobben. Rett og slett den beste måten å av-ise fryseren på!

3 kommentarer
    1. Hva gjør dette til verdens beste tips? Kan man ikke bare benytte helt vanlige håndkler, istedenfor? Er jo ikke alle som har skapet fullt av bleier, men håndkler er sjelden noe mangelvare.

      1. Det er verdens beste tips på grunn av den enorme evnen til å ta opp fukt som bleier har selvsagt. Med håndklær går det mye fortere før de er “mettet” og du risikerer vann på gulvet. Bleier lekker heller ikke gjennom, slik det gjør med håndkle. Den bleien på gulvet tar dermed imot enorme mengder med vann, samtidig som man sikrer at ikke parketten tar skade av at fukten trenger gjennom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg