Lage melis av sukker

I helgen stod jeg plutselig fast da jeg ønsket å lage denne oppskriften, men manglet melis. Det har forøvrig skjedd flere ganger, at jeg har hatt lyst til å lage noe som inneholdt melis, men jeg kun hadde sukker. Men kan man egentlig lage melis av sukker? Er ikke bare melis sukker i pudder-form? Kan man derfor lage hjemmelaget melis?

Så jeg helte en slump sukker i bullet-blenderen vår, satt den på, og tror du jaggu ikke at det ble melis??

en blender-flaske med pudret sukker i

 

Vel, jeg googlet deretter “melis innhold” (viktig å gjøre ting i riktig rekkefølge), og på Dansukker sine sider ser jeg at melis også har stivelse i seg (potetstivelse helt eksakt). Jeg hadde ikke potetmel, men la til en halv teskje maisstivelse:

maisena, sukker og beholderen med ferdig melis ovenfra

 

Det ser ut som melis, det smaker som melis, og det funket som melis:

Skål med melis

 

Så da kan man vel lage hjemmelaget melis, da!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg