Jeg har funnet dinosaurkjeks!

Oh yes! I Spania har de dinosaurkjeks!

 

Misunnelig?

Lille humørsvingning

I ferien har Oliver oppført seg så rart. Han er så grinete, enda jeg er inne med han med vanlig Norge-temperatur. Han spiser vanlig og får vann i tillegg. Vi passer godt på at han ikke er for varm, og vi prøver å holde de samme rutinene her som hjemme. Han er jo litt ute i varmen når vi må på butikken, men jeg tror ikke det er det som er problemet.

Han sovner ikke av seg selv her nede, så det er en del grining når han blir overtrøtt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å sove. Vanligvis legger vi han i vuggen eller går en tur med han om han ikke sovner av seg selv i vognen, men nå bare gråter han.

Tar gjerne imot tips.

Olivers første kjøretur med spiderman

Litt rar overskrift? Vel, vi var på senteret og pappa skulle inn på en tv-spillbutikk, noe som ikke gikk med barnevogn, så vi måtte bli igjen utenfor, og da fant vi denne:

 

Det ser ut som Oliver er kjempeflink å sitte selv, men sannheten er at han enda ikke er helt stødig, så ved rygglenet til venstre i bildet er det en hånd som har sluppet han i et og et halvt sekund og er klar til å ta imot når bildet ble tatt. Bilen er heller ikke i bevegelse, men jeg tror Oliver synes det var spennende uansett.

Pinnsvin med blåveis


“Synes du jeg ser forslått ut? Da skulle du sett karen jeg sloss mot!”

Denne lille krabaten fant vi på Zara Home i går. Oliver tok tak i den med en gang og ville ikke slippe så da fikk han den (et typisk tilfelle av “få-alt-man-peker-på”-syken). Han ville ikke en gang slippe den når damen skulle slå den inn en gang, og de har vært gode kompiser siden. Jeg prøvde å finne en annen, fordi det ser ut som denne har fått en blåveis, men det er vel litt av sjarmen.

Slik skal den “egentlig” se ut:

Ser dere blåveisen på Oliver sin?

Babyparfyme?? You have to be kidding me!

Se hva jeg fant på apoteket i Spania! Parfyme for babyer! Jeg trodde jeg så feil, men det er sant.


Parfyme og smokk i samme pakke

Hvem i all verden vil bytte ut den herlige babylukten med parfymelukt? Jeg luktet på testeren og den luktet som voksenparfyme. Jeg er helt sjokket, jeg.

Har du sett noe slikt før?

Vi betaler 12000 kr i husleie, men lån får vi ikke

Slike saker som dette gjør meg så sur: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10041375 

Bankene har strammet inn:

Vanskeligere for unge å få boliglån

Alle de større bankene oppgir at de følger de nye, strengere retningslinjenene for utlån. Unge er avhengige av foreldrehjelp eller oppsparte midler for å få kjøpt sin første bolig.


 

Det er akkurat som sertifikatet. Har du ikke foreldre som betaler skal det godt gjøres å komme noe sted. Hva med oss som jobber selv? Hva med oss som ikke har foreldre som betaler for sertifikatet? Som ikke er interesserte i å kausjonere med huset sitt?

Jeg og Roar betaler nesten 12000 kroner i husleie i måneden, men fortsatt mener bankene at vi ikke kan betjene et lån? Det er jo latterlig! Og maks tre ganger årslønnen? Går jeg ut med en fin begynnerlønn etter bacheloren får jeg én million i lån. Det blir ikke mye barnerom av det.

Jeg har ikke mye, men jeg har en BSU-konto som jeg setter inn på når jeg har penger til overs. Siden jeg flyttet hjemmefra har det vært få innskudd, og jeg er LANGT fra 10% av kjøpesummen på noen som helst bolig.

Nei, jeg får bare stålsette meg på å betale 12000 i måneden på noen andres boliglån en god del av livet mitt. Sukk.


“Bo på rom med mamma og pappa til jeg kommer i tenårene? Skeptisk”

Har du sett noe så smart? Stelleveske og reiseseng i ett!

I mitt forsøk på å runde internett i håp om å finne denne klokken, fant jeg en annen genial ting.

Først ser det ut som en vanlig stelleveske:

Men SÅ: *simsalabim!*

En reiseseng! Det er altså en stellebag som blir til en reiseseng! At jeg ikke fant denne før. Sengen blir 80 cm lang, så nå som Oliver nærmer seg 70 cm begynner den å bli for liten til å kjøpe, men herrefred så smart!

Vesken fant jeg her: http://www.mammashop.se/pappas-favoriter/baby-travel-2-i-1-deltababy.html (Lagt til: Mammashop er visst utsolgt, men den finnes også på CDon.no her

Har noen sett denne før?

Smokken plutselig populær

Oliver har de siste dagene fått helt dilla på smokkene sine. Først trodde jeg det var været, men jeg vet ikke jeg. Vi måtte til og med kjøpe flere, for vi trodde vi hadde mistet den ene vi tok med for sikkerhetsskyld. Det ser imidlertid ut som å tygge på den er morsomst så jeg mistenker at det klør i tennene?

Skille i begynnelsen av oktober er ikke galt

Endelig har jeg, på tross av mye inne/skygge-sitting med Oliver fått litt brunfarge og litt skille.

Oliver har nemlig begynt å sove en time eller to på ettermiddagen, så mor kan få litt sol. Pluss at jeg triller han i søvn før solen er borte fra kvelden også, så kanskje folk ser at jeg faktisk har vært i solen når jeg kommer tilbake likevel.