Deilig musikk for mor og baby på Spotify

Da jeg var på middag hos venninnen min Ida, hadde vi beroligende klassisk taffelmusikk. Spillelisten virket variert og godt sammensatt og alt jeg tenkte på var hvor mye tid hun måtte ha brukt på å sette den sammen og hvor dum jeg var som ikke kunne navnet på noen rolige sanger som ikke er fra de siste tiårenes pop-liste. Jeg dristet meg til å spørre om spillelisten og hun ga meg tips om å søke på “Pride and prejudice”. Sangene som gikk i bakgrunnen var faktisk soundtracket på filmen. Genialt!

Her er linken som kommer opp når jeg trykker “share” på Spotify: http://open.spotify.com/user/juliecv/playlist/6fjYRJ7YLfHWtxQo3cHQCD Pride and Prejudice

Jeg har aldri prøvd å dele spillelister før, så vet ikke om det går, men du kan også søke på

Pride and Prejudice

Og deretter velge soundtracket til filmen.

Spillelisten får ihvertfall både mor og barn her til å senke pulsen.

Pride & Prejudice Poster

 

Har du noen gode spillelister/spotifytips å dele?

Dagens fangst fra Lilleprinsen

For å få råd til klær og utstyr til Oliver har jeg solgt min kjære lysekrone på Finn.no. Det var tungt, men jeg får ikke brukt den i denne leiligheten uansett og Oliver måtte bare ha det jeg kjøpte i dag.


Klær må man jo ha og mat må man jo ha. Da passer to bodyer og en skje bra

Jeg er så spent på denne skjeen. Man putter grøten i der det er blått og klemmer grøten ut på skjeen.

Denne skal prøves i kveld!

Jeg kjøpte også to av bodyene jeg skrev om tidligere i “Adel” og “Trofé”

Jeg kjøpte på Lilleprinsen.no og hentet i de nye lokalene deres på Bekkestua. Det er såå mye fint å se på der, og jeg skulle ønske jeg hadde en dyrere lysekrone. Hehe.

Hva synes du om fangsten? Hadde du solgt lysekronen din på finn.no for å få råd til babyting?

Folk på fly altså

Jeg blir like oppgitt av folk på fly og flyplasser hver gang jeg er ute og reiser. Hvorfor skal alle på død og liv komme seg først inn på flyet, enda vi har tildelte plasser? Og hvorfor skal folk på død og liv komme seg først ut av flyet, når de uansett må stå og vente på bagasjen? Og hvorfor skal folk på død og liv stå oppå bagasjebåndet, sånn at det er umulig for noen andre å få tak i bagasjen sin?


Ja, det står faktisk vent bak den røde linjen. Den røde linjen, ja. Den dere står foran!

Når baggen min omsider kom rakk ikke Roar å komme gjennom folkemassen for å hente den, så jeg måtte følge etter den på båndet til noen slapp meg forbi. Latterlig!

Andre gang med fast føde/velling

Hittil har ikke Oliver hatt noe behov for noe annen mat enn morsmelk, men i det siste har han våknet så mange ganger om natten at jeg kjøpte inn litt grøt for å se om det hjalp han til å sove litt lenger.

Jeg hadde det hele i en tåteflaske som jeg skar et kryss i tuten på. På den måten kunne Oliver tygge på tuten og dosere grøten selv.

Det gikk rett ned og det så ut som om han koste seg. Han skylte ned med litt morsmelk før han la seg.

Han sov verken dypere eller mer sammenhengende i natt, så jeg skjønner ikke hva jeg gjorde galt. Roar skiftet bæsjebleien i dag og sa at han ikke så noe forskjell fra vanlige bleier heller. Jeg vet ikke om jeg skal prøve igjen i kveld. Det var jo ikke så mye jobb egentlig siden han spiste selv. Kanskje grøten ble for tynn.

Hva i? Ammepannelugg?

Jeg tror jaggu håret er på vei tilbake! Siden jeg allerede hadde ganske tynt hår før jeg fikk Oliver var det et sorgens kapittel når jeg mistet massevis av hår. Hodebunnen min synes til og med på noen bilder jeg har håret i hestehale – kjempedeprimerende.

I går så jeg imidlertid dette:

Det ser ut som en liten pannelugg under det andre håret. Jeg kan ikke huske å ha sett denne før, så jeg krysser fingrene for at det er håret mitt som er på vei tilbake.

Noen andre som har opplevd dette? Kan det være håret mitt som kommer tilbake?

Hva kan man lage med over 100 liter isoporkuler?

Jeg tømte saccosekken min før vi reiste til Spania, men jeg vil ikke helle isoporkulene tilbake i sekkestolen for den ble aldri brukt. Nå har jeg over hundre liter isoporkuler i zip-lock poser og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med de. Jeg hadde jo for lenge siden lyst til å sy en slik en til Oliver:

 

Men nå ruller han seg jo fra mage til rygg og fra rygg til mage, og vil helst sitte opp og se, så jeg tror denne blir litt kjedelig for han.

Har dere noen forslag?

Lommebok for 7 kr

Man må jo bare elske spanske priser. Denne lommeboken kjøpte jeg for 90 cent, eller 7 kroner:

Flere fortjener en “verdens beste”-kopp eller to

I går kveld kom vi hjem til nyvasket leilighet etter å først ha blitt møtt med tacomiddag. Svigermor Anita hadde vasket og ryddet leiligheten samt vasket og brettet klær (skjønner ikke hvorfor folk vitser om svigermødre, jeg elsker min) mens vi var på ferie. Og i tillegg til at vi har fått låne mamma og André sin sydenleilighet kom André og hentet oss på Gardermoen og vi fikk servert stor tacomiddag.

Ikke nok med det, men når vi kom hjem lå det en pakke på postkontoret og ventet på oss fra Olivers morfar. Vi fikk vite at Oliver hadde fått en vognpose av pappa som lå i Narvik, men det vi ikke visste var at det var en Voksi-pose!


Ittno’ knyssel!

Hei og hopp, det sies at man ikke kan velge foreldre, men jeg tror valget hadde falt på mine uansett.

Deodorant for 6-åringer

Jeg skrev jo om baby-parfymen jeg fant, så når jeg var på butikken tok jeg bilde av barnedeodoranten også:

Jeg skjønner ikke at noen vil ha deodorant på barn. Kommer spanske barn i puberteten når de er spedbarn siden de sprayer med parfyme og deodorant fra så tidlig alder?