Magevondt, kvalme og tidlig hjem fra jobb

I dag har jeg hatt fryktelig vondt i magen på jobb. Nesten som kramper. Og er helt ødelagt i ryggen. Men tror ikke det er rier eller kynnere, for det er liksom øverst i magen. Måtte ringe hun som skulle jobbe kveldsvakten og be henne komme tidligere, for følte meg så dårlig. Er kvalm og har vondt i hodet. På kontrollen på fredag hadde jeg 1+ i protein, så nå er jeg litt bekymret for svangerskapsforgiftning. Men har eksamen om en uke og de to siste forelesningene denne uken, så jeg vil ikke ringe legen fordi jeg er for redd for å få beskjed om å hvile og bli hjemme.


Jeg kan ikke ha eksamen i dette om jeg ikke får med meg de siste forelesningene :S

4 kommentarer
    1. Jeg ville ikke tenkt på det med eksamen først iallefall. Det er jo barnet som er det viktigste nå. Hvis det skulle vise seg at du hadde fått en mild form for svangerskapsforgiftning er det best å bare få det sjekket ut fortest mulig. Det er visst veldig alvorlig og jeg var panikkslagen da legen mente jeg hadde fått det. Eksamen kan du alltids få utsatt med legeerklæring.

    2. Høres slitsomt ut med jobb, forelesninger og eksamen! Virker som at kroppen prøver å si i fra, og at det kanskje er lurt å ta det mer med ro (lettere sagt enn gjort, men)..

    3. Obs obs obs!! Dette hørtes skummelt ut. Vondt øverst i magen KAN være tegn på at du er i ferd med å utvikle HELLP-syndrom, som kan være en livstruende tilstand både for deg og barnet. Kom deg til lege fortest mulig, faktisk bør du ringe fødeavdelingen og høre allerede i kveld om de vil ta deg inn for en sjekk. Dette kan være en veldig farlig tilstand som kan utvikle seg meget raskt. Ikke ta noen sjanser. Eksamen er veldig lite viktig i forhold til din og barnets helse, tro meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg