Ik! Dåp! Hva må jeg ha i orden?

Nå har jeg sendt mail til samfunnshuset og spurt om de har noen søndager ledig i september. Så tenkte jeg å ringe kirken i morgen (feil rekkefølge? Føler meg grønn).

På sammfunnshuset er det ikke så dyrt å leie (maks 3300 kr, men jeg har spurt om det som koster 1500 kr) og der er det kjøkken. Så om jeg ikke får lån av bank/familie, så kan jeg prøve å få til et spleiselag ved at vi har en slags "tapas" der f.eks. noen tar med ris, noen tar med kjøttboller og så videre.

Med en gang datoen er i boks må jeg få sendt ut invitasjoner.

…så står jeg fast. Lokale, kirke, mat og gjester. Hva mer? Pynt? Lager man den selv?

Misforstå meg rett
Jeg har arrangert masse fester, men der var liksom folk fornøyde så lenge jeg fikset et eget utested/vip-område med billig alkohol og et kult tema. Så var det jo litt ekstra effekter som invitasjoner trykket på visittkort og egne stempler i døren. Noe sier meg at en dåp må arrangeres på en annen måte.

Jeg har bestemt meg for en ting, da. På festen etter kirken skal Oliver ha dåpsdress. Vet ikke helt med selve dåpen i kirken. I kirken er det jo vanlig å ha dåpskjole.

Som sagt: lokale, kirke, mat og gjester. Hva mer?

9 kommentarer
    1. Ja, om du skal ha bordkort er det lurt å tenke på. Greit å ha det i bok i godt tid, da må du også ha en bordplassering. Jeg lagde bordkort selv, enkelt og greit. Men det kostet litt(men vi var 39 stk da), så det er kanskje billigere å kjøpe noen ferdige som bare trenger navn. Husk å ha gavebord i lokalet. Kaker, kanskje du har tanter/onkler og annen familie som kan bake en kake.
      Tapas er “lur” mat, det hadde vi også. Og der var det noe for enhver smak!

    2. Skal du ta i Røa kirke? 🙂
      Vi pyntet bordet med blomster, hvite kubelys med rosa bånd rundt, bordkort som var formet som barnevogner i papp og mange små telys her og der 🙂 Fikk familie og venner til å bake kaker. Bestemor og bestefar i Sørkedalen har to stuer, så vi fikk ha selskapet der.
      Kjøpte alle drikkevarene i Sverige for å spare litt penger, hehe 🙂 Som sagt, så hadde vi mat fra Bogstad Catering. Spleiselag er en god idè, har vært i mange selskaper det har vært sånn 🙂 Julie hadde min gamle dåpskjole, er det noen dåpskjoler i familen han kanskje kan bruke i kirken? 🙂 Så må du huske å velge ut faddere 🙂

    3. Du burde vel arrangere etter hva økonomien tilsier. Lån for å arrangere en dåp er vel litt drøyt. Man kan gjøre det ganske enkelt, invitere de nærmeste og ha det hjemme hos foreldre om man ikke har så god råd…

    4. Camilla: Røa kirke, ja 🙂 fikk du kjøpt sånne bordkort, eller laget du de? Det var smart med sverigetur. Kanskje jeg skal kjøpe litt kjøtt der også om det blir til at vi tar tapas. Vi hadde egentlig en dåpskjole han skulle arve, men ingen finner den :/ faddere, ja. Hadde egentlig tenkt på søsteren og broren min, men fikk vite forrige uke at faddere må være over 15, og broren min er bare 13.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg