OLLiver, ålliver, oliiver?

Det er mange som spør hvordan vi uttaler navnet til Oliver. Roar ville at vi skulle si det med O. Nesten sånn man skriver det, bare at L'en høres ut som en dobbeltkonsonant

olliver

Jeg liker å si det med trykk på i'en. (Men sier det sånn som Roar sier det når jeg er blant folk.)

oliiver

Det er mange som sier det med Å, som de sier på mange andre språk.

ålliver


Hvordan sier du "Oliver"? Har noen hørt navnet Oliver sagt med trykk på i'en, eller er jeg heelt på jordet?

"Hei, mitt navn er Olliver, Oliiver eller Ålliver om du vil"

7 kommentarer
    1. Haha,dette var litt sprøtt,for det var nesten jeg skreiv akkurat samme innlegg i går,men fikk aldri gjort det! 😉
      Sønnen min heter Oliver,vi sier Olliver.. Familien min fra porsgrunn kaller han Ålliver,og det er igrunn utrolig irriterende,for det er jo ikke det han heter! 😉

    2. Det er mange som kaller vår Oliver for Ålliver. Ikke helt begeistet for det. Han heter Olliver. Har hørt folk si det med trykk på i’en, men det er for det meste de som er litt eldre i familien.
      Liker best Olliver 😉

    3. Oliver er et gammelt navn her nord, og har blitt uttalt slik som du ønsker det, altså Oliiver.
      Klem fra oldemor

    4. Sier ‘Ålliver’ jeg, kommer vel litt an på dialekt osv når man utaler et navn 🙂
      feks, på bokmål sier man ‘Hæidi’, mens her jeg bor sier vi ‘Heidi’, som når man sier ‘hey’ på engelsk hvis du skjønner :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg