En uke ekstra ferie – på Jessheim?

Jeg har bestemt meg for å dra på ferie til Jessheim. Et litt uortodoks feriested sier du? Ja, det kan jeg innrømme. Men jeg og Oliver skal til pappa en uke, og tenkte at jeg kanskje kunne være så frekk å be meg selv til mamma en uke også. Mamma sa ja (eller "ja, seff!" for å sitere tekstmeldingen), så på torsdag drar vi på ferie til Jessheim. For meg er det jo ferie, for jeg slipper å tenke på og vaske hus og klær, og hvis jeg lager mat der, er det fordi jeg ber om å få hjelpe. Pluss at Oliver får se 1/3 av besteforeldrene sine. Som forøvrig har bestått besteforeldretesten som jeg ikke visste at man måtte gjennom en gang (de passet han et par timer og trillet tur uten at jeg var med og spurte om de hadde bestått besteforeldretesten, og siden jeg ikke har hørt om en sånn test så antok jeg at de bestod).

Det skader jo ikke å slippe og bekymre meg over matbudsjett eller å ha muligheten til og være på nettet (nettet vi bruker er avstengt, fordi naboene våre som vi får låne av har ikke betalt regningen). Økonomien er tight for de fleste studentene i juni og juli. Skjønner ikke hvorfor lånekassen ikke bare kunne gitt oss tusen kroner mindre i måneden resten av året, sånn at vi kan få utbetalt lån/stipend i sommermånedene også? Jeg tror jeg legger innlegget under Student med baby, siden jeg ville vært i syden nå om jeg ikke var så fattig.

Så slik sitter jeg nå og blogger:


Så beklager jeg virkelig til de som har et trådløst nett i Røakrysset som ikke er kryptert.
(Håper det er caféen sitt, sånn at jeg ikke tar noen privatpersoner sin båndbredde)

Kaller du det ferie hvis du drar på besøk til foreldrene dine?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg