Hvor mange øl tåler ungen din?

Advarsel: Dagens lille moralpreken.

Selv om det virker som alle vennene på min alder med barn har ditchet ungen til fordel for alkoholen i kveld vil jeg bare minne leserne mine på at de som er med barn i kveld tar det rolig med alkoholen.

Jeg skal ikke nekte folk å ta en glass champagne til fyrverkeriet, men det er ikke noe vits å drikke seg full foran de små. De fleste vet vel selv hvor ekkelt det er å være eneste edru blant fulle folk? Det er ikke spesielt mye kulere for barn.

For å lese mer om barn og alkohol se:

http://www.avogtil.no/article.php?articleID=784&categoryID=125

 

Ha en ellers kjempefin feiring og drikk så mye (alkoholfri) brus dere bare orker 🙂


 

Er jeg og Roar forresten eneste foreldreparet under 40 som er med ungen sin i kveld?

20 kommentarer
    1. enig med deg, dere er nok ikke di eneste…men altfor mage gjør det stikk motsatte 🙁
      ha et godt nyttår!!! :)))
      koslig med kommentar tilabke ;p

    2. Åneida : ) Jeg og Endre valgte å bli hjemme i kveld vi også. Vet jo ikke hvordan Nora reagerer på alt bråket i natt, så hvis hun blir redd vil vi være der : )

    3. Nei, vi er selvsagt også med datteren vår i kveld. Nyttårsfeiring skal for oss være en familiefeiring. Slik er det etter at man får barn tenker jeg 🙂 Og er totalt enig med deg!

    4. Jeg og samboeren min skal feire nyttårsaften sammen med lilletulla hjemme med familien min:) så dere er ikke de eneste.
      Mange som mener at når barna er små er ikke det så farlig for dem hvem de feirer kvelden med, men når man har fått barn mener jeg at slike kvelder blir en familiedag:)

    5. Vi er hjemme med tullemor, synes det er bare koooos jeg. Må innrømme at vi kommer nok til å ta et glass til maten etter at hun har lagt seg, men ser ikke på oss som uansvarlige fordet. Hun ser det jo ikke, og ingen av oss blir beruset og kan fint ta oss av snuppa like bra som ellers.
      Men å drikke i store mengder foran små barn skjønner jeg ikke at folk ønsker, hos oss legger snuppa vår seg uansett så tidlig (19.00)at man drikker jo ikke alkohol før det? Og misforstå meg rett, jeg mener ikke at man skal bøtte nedpå med alkohol etter at barnet har lagt seg heller altså. Måtehold er best uansett om barnet er våkent eller sover.

    6. Eg har ingen planer om, og kommer ALDRI til å drikke meg full forann ungane mine.. Aldri livet !
      Idag er eg og Liam heime og har kost oss gløgg ihel 🙂 Nå sover gullet og eg koser meg på sofaen m film og brus 🙂
      Masse godt nyttår ! !:)
      Klem

    7. Vi er sammen med en kamerat og begge jentene våres ikveld 🙂 Gutta har delt 1 øl og jeg holder meg til cola. Nyttårsaften er en familiefeiring syntes vi og jeg kunne aldri ha satt bort jentene mine på denne dagen. Syntes det er mye kosligere å væree sammen med dem 😀
      Godt nytt år og kos dere masse 🙂

    8. Jeg er hjemme, men synes ikke det er så ille om man er ute på fest uten barn i dag jeg.. Om barnet er hjemme hos noen som det kjenner, hvorfor er det så ille.. Julaften er familiedag, nyttårsaften er festdag.. Synes jeg da. Men vi er hjemme vi, fordi vi ønsker.

    9. Så godt å lese at det er flere enn oss som velger å være hjemme med barnet/barna:-) Vi har vært på middag hos svigers, men reiste hjem til snuppa skulle legge seg..GODT NYTTÅR:-)

    10. Nei, vi er! Skulle egentlig ha gjester og sette bort vesla, men avlyste pga dårlig form og beholdt vesla hjemme. Syns egentlig det var heeeeelt greit 🙂 mye mer kos å være sammen – alle sammen!

    11. Hei Julie, og godt nytt år til deg og baby Oliver!
      Takk for at du skriver om dette temaet og oppfordrer dine bloggvenner til å være bevisst på alkoholbruken i jula. Håper dere hadde en fantastisk nyttårsfeiring 🙂
      Vi har startet en kampanje på Facebook for å høre hva folk mener er godt alkovett sammen med barn: http://www.facebook.com/avogtil. Det virker som om du har tenkt en del på dette, og vi ville satt stor pris på om du kunne tenke deg å dele noen tanker på siden vår 🙂
      Ha et strålende 2011!
      @Frode

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg