Oliver og mamma har vært på jobb hele dagen

De siste dagene har jeg jobbet og Oliver og pappa gått i barnehagen. Jeg begynte ikke før 1300 på mandag så fikk heldigvis være med på Olivers første dag i barnehagen, men resten av tilvenningen har Roar gjort. Roar sier at det har gått veldig bra, og vi slipper nok skrekkscenarioet om at han gråter de første to ukene av barnehagen. Han liker seg så godt der at han ikke har tid til å gi Roar hade-nuss en gang så det lover bra. Det eneste som hun ene barnehagen nevnte kan skje er at han plutselig innser en dag at “hei, vent – skal jeg være her hver dag hele dagen?” og at han bare tror det er midlertidig nå. Men vi håper jo at det skal gå bra og at han fortsetter som han har gjort denne uken.

Jeg lurer på om det er vanligere at mor følger barnet den første uken, for det virket sånn da de snakket med meg første dagen.

Jeg jobber imidlertid 5-dagersuke denne uken, bare at jeg har fri på bursdagen min i morgen (jippi) og jobber heller lørdag.

Så i morgen skal jeg følge Oliver i barnehagen også skal jeg bake en eggefri kake som vi kan feire mammas bursdag med når han kommer hjem ♥



 

4 kommentarer
    1. Så herlig han er med sekk på ryggen med kosedyr i!
      I dag var det bgh start for vår del. Gikk akkurat som forventet, hehe. Hun var veldig blid og nysgjerrig da vi kom – var nemlig ny avdeling. Hun har vært der et par ganger før, så kjenner de voksne bittelitt og så har to lekekamerater fra sin gamle avdeling der. Men etter å ha vært der en halvtime, så tuslet hun ut i gangen for å hente skoene og vinke og si hade til alle. Så hun ble litt lei da hun skjønte at hun skulle være der, og det var ekstra ille at jeg måtte gå. Så ble en del tårer akkurat da, men fikk vite at tårene hadde gått fort over da jeg gått. Så hun hadde storkost seg med de store barna i hele dag og sovnet uten problemer. Herlig, hehe 🙂
      Avdelingen er virkelig alders spredd, Julie og en til er yngst på 18 måneder, og eldstemann(jente) er skolepike til neste år. Men hun eldste sa til meg da vi kom “nå kommer alle de små til å krangle om hvem som skal leke med meg – for jeg er eldst på avdelingen”, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg