Yey or ney: Barnefrie hoteller

Ja, da har det kommet hoteller med “barn forbudt”. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg synes det er bra eller ikke. En del av meg tenker at det virker litt urettferdig ettersom barn er en naturlig del av livet og hverdagen og lurer på hvor det skal stoppe med barneforbud om dette sprer seg? Barnefrie bygårder? Barnefrie butikker?

På den annen side kunne det jo vært deilig å ha bryllupsreisen på et barnefritt hotell sånn at jeg slipper å savne Oliver uutholdelig hver gang jeg ser et barn. Hehe. Utover det ser jeg ingen grunn til at barn skal få lov til å være på hotellet.

Men så er det jo litt rart å forby alle barn bare fordi noen barn kan bråke. For jeg antar at det er grunnen til at folk vil forby barn på hotellet? Bråk? Søl?

 

Hva synes du om barnefrie hoteller?

 

11 kommentarer
    1. Synes det er supert. Skulle vært flere av dem, kjempedeilig å f.eks. ligge ved bassengkanten uten skrikende, skrålende, plaskende barn. Nok av hoteller til barnefamilier så tror ikke det er et problem.

    2. Jeg syntes egentlig det er veldig greit, på samme grunnlag som deg. Men det er greit til en viss grad,bare det ikke blir for mange av dem.
      Jeg syntes også de burde laget hoteller som var omvendt, BARE for barnefamilier.
      Vi har vært i syden to ganger med barna, og hver gang har vi valgt hoteller som er svært barnevennlige. Men på begge hotellene har det vært et par ungdomsgjenger som fester til langt på natt.
      Men det blir vel litt vanskeligere å gjennomføre igjen.
      Men ja, syntes det er greit at det er et par hoteller som er barnefri, men ikke for mange, slik at det blir umulig for oss med barn å finne seg hotell 🙂

    3. Jeg synes det er forkastelig. Alle har vært barn og barn er en del av livet. Hva blir det neste? Hotell fritt for gamlinger, handikappede og folk som snakker for høyt? Unger er utrolig flotte! Det er foreldrene det er noe galt med dersom ungene ikke oppfører seg blant folk. Hva skulle vi gjort uten barn? Dødd ut som menneskehet?
      Unnskyld at jeg bruker sterke ord. Ble bare litt i overkant provosert og er gammel og sær…:-)

    4. Trine Lise: Det er litt det jeg føler og. Folk har alltid noe å klage over. Det blir litt sært å forby barn. Det vil alltid finnes barn, man kan jo ikke bare forby barn. Det er jo som du sier – man kan jo ikke forby mennesketyper eller aldere. Det er jo mange som synes gamlinger er ekle, men man kan jo ikke bare forby dem.

    5. Jeg synte det er flott jeg, selv om jeg har barn selv og benytter meg av tilbudet for barnefamilier. Det er ufattelige mange single/barnløse par her i verden, eller mennesker med et behov for å være på et sted uten barnefamilier. Tenk på alle de tilbudene vi har, som single o.l ikke har? Tenk på de som er ufrivillig barnløse f.eks, hvor godt det er for de å slippe å ha mange happy barnefamilier rundt seg når de er på ferie, det er det nok av i hverdagen, hvorenn du snur deg! Og det er jo overhode ikke slik at dette går på bekostning av barnefamilier, de har et tilbud for alle, og min personlige mening er at det er flott:) vi mistet nettopp ei lita tulle i familien vår, og foreldrene benyttet seg av tilbude og det var tydelig godt for de, å kunne være på ferie og slappe av, uten å føle at de måtte sitte inne på hotellrommet!

    6. Regner med at dette er en sydentur issue. Så da sier jeg kjør på. Uansett hvor mye jeg liker barn. Det kommer uansett ikke til å gå på bekostning av barnefamilier ettersom det er en så stor andel av sydentur. Så enig med flertallet.

    7. Altså det er jo greit det men håper det ikke blir mange av slike.Men synes det er litt rart med et barne fritt hotell.

    8. Å si at det er forkastelig blir litt feil synes jeg. Barn er helt fantastiske og jeg som arbeider i barnehage er veldig glad i å ha barn rundt meg, men samtidig så er det ikke alle som gjør det. Vi må respektere hverandre og alles behov. Så lenge det ikke er mangel på tilbud til den andre parten og det er valgfrihet, er det ikke ille Dessuten, pensjonister har jo allerede egne steder, det finnes hoteller beregnet på barnefamilier, og nå er det barnefrie hoteller. Det handler om at alle er forskjellige og ønsker forskjellige ting ut av ferien sin.

    9. Jeg syns det er flott jeg 😀 Det finnes 1293819381923 barnevennlige hoteller fra før, er greit å ha noen barnefrie for dem som vil slappe av uten muligens barnebråk, eller bare for dem som ikke liker unger. Er et greit hotell for folk som skal på ut å reise for å nyte hverandre og stillheten – det er ikke alltid lett når Bamseklubben løper rundt på skattejakt, akkurat skal vise foreldrene ansiktismalingen eller skal øve på bomba i bassenget..

    10. Syns det er helt greit. Da slipper kanskje de barnefamiliene som drar på barnevennlige hoteller å bli vekket midt på natta av ungdomsgjenger som fester. Og de ungdommene/unge folkene som vil dra for å feste slipper å bekymre seg for å vekke små barn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg