Åpent brev til innkjøpere av barneklær i kjedebutikkene

Kjære innkjøper hos H&M og andre kjedebutikker,

Jeg vil bare takke dere for de supre klærne dere selger for gutter i størrelsen 86 og oppover. Det er sjeldent jeg ser et så fyldig utvalg av print og prangende farger. Alle valgmulighetene man har til babygutter med nostalgiske plagg og rolige farger blir bare for mye for meg der jeg står i butikken og leter etter barneklær. Selv om jeg ser dere er på god vei ville jeg foreslå å gjøre alle klærne om til Lynet McQueen, slik at jeg slapp å stå og lure på om jeg skulle kjøpe Spidermann eller Cars.

Det er også flott at dere alle har koordinert det slik at de plaggene som kunne vært en viss stil over har fått masse fargerikt trykk oppå trykket igjen. Tallene dere plasserer på alle klær gjør meg også munter til sinns. 

Enkelte vil kanskje kalle varesortimentet deres “harry”, men jeg mener at det er lite som sier “klasse” bedre enn 90-tallsjeans og stramme fargede bukser.

Det er så moro å kle på sønnen min klærne deres om morgenen. Venninnen min sier det er litt rar fasong på klærne, men det er få ting som gir meg en like god latter.

Selv om jeg ble litt bekrymret da Cubus kom med ullplagg i tidsriktig strikkemønster og gode passformer, ble jeg veldig beroliget da dere andre valgte å ikke følge etter. Ull er tull synes nå jeg. Cubus skal imidlertid ha skryt for å ha samme “konsise” utvalget til gutter over størrelse 86 ellers på året. Ikke forstår jeg hvorfor man alltid skal få så mange valgmuligheter.

Jeg forbanner nettbutikker som Guttelus.no og andre butikker som bugner over med stort utvalg og nostalgiske plagg med såkalte “kvalitetsstoffer” som ull og silke.

Sønnen min har både tog-dille og bil-dille og da er det godt å vite at jeg kan tapetsere guttungen i print av dillene hans. Det er jo tross alt han selv som bestemmer hva han skal ha på seg.

Så igjen takk for at dere gjør klesshopping til sønnen min til en ren fornøyelse. Dere er faktisk så koordinerte alle klesbutikkene imellom at jeg slipper å gå innom flere butikker, ettersom dere har for det meste det samme utvalget. Takk skal dere ha.

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Skal jeg si deg hva som irriterer meg like mye som trykket de skal ha på alt av tøyet?
      Vegg på vegg med jenteklær, og en liten krok med gutteklær. DET irriterer meg mer enn noe annet..
      Og grunnen til at HM ikke bruker ull, er vel at det koster for mye??

    2. ENIG! Jeg har en tulle på snart 3 år, og har alltid kost meg masse med å handle til henne, finner så mye fint overalt. Og masse fint som ikke koster så mye. I sept i fjor ble jeg mamma til en gutt, og jeg kan ikke si det er like stas nå. Selv om til babygutt er det lettere å finne ok basistingosv, men skal man ha litt finere ting, må man nesten betale mer penger og gå til de “skikkelige” butikkene. Er nesten så jeg “gruer” meg til han blir større for åf finne ålreite ting. Rart at jenter er så lettere å designe klær til.

    3. Ha ha, skjønner deg godt! Men gutteklærutvalget har faktisk blitt bedre og bedre, for en del år siden var det skikkelig ille!

    4. Pia: Huff, vil ikke en gang tenke på hvordan det har vært da. Men jeg ser jo at det har blitt mer fokus på det ved nettbutikker som spesialiserer seg på fine gutteklær. Da har det jo virkelig vært etterspørsel etter det.

    5. Kunne ikke vært mer enig 🙂 jeg trur faktisk jeg kunne kjøpt alt de har av klær på h&m til lillemann. Og jeg er enig i det du sier om guttelus.no osv, de er sinnsykt dyre, hvertfall når de vokser ut av klærne kort tid etter du har fått det i postkassen.

    6. Takk for et fantastisk innlegg. Er så enig! Vi er enda under 86, men har tittet litt rundt og det er virkelig ikke mye å skryte av nei.

    7. Takk for at du skrev et så ironisk innlegg om akkurat H&M! For jeg er helt enig i at barneklærne der er RÆVVA! Jeg har en datter og jeg kan si deg at det IKKE er noe bra der til jenter. Kanskje ett og ett plagg som er ok, resten er Hello Kitty all over the place eller rosa og rett og slett harry! Jeg klarer ikke handle der til min ettårige datter – for å få klær som jeg faktisk synes er fine kjøper jeg i de dyre barnebutikkene. Merker som Bonpoint, Memini, Noa Noa, Wheat, Christina Rohde, Poppy Rose osv. DET er fine barneklær det, fatter ikke hvorfor kjedebutikkene ikke kan prøve å kopiere det litt! Det er som om kjedebutikkene ikke ANER hva mote/trend eller hva som er fint faktisk ER!
      Irritertmamma.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg