Slik gikk jeg ned i vekt etter fødsel

Det er mye snakk om å komme seg tilbake til sin gamle kropp etter graviditet og fødsel. I dag skal jeg røpe min hemmelighet.

Først og fremst vil jeg si at jeg begynte på nette 56 kg på første graviditetskontroll. Tiden før jeg ble gravid jogget jeg fra Røa til Smestad og tilbake 4-5 ganger i uken og trente styrke hjemme. På siste kontroll veide jeg 78 (!) kg. Med en vektøkning på 22 kg som tilsvarer nesten 40% vektøkning hadde jeg litt ekstra å bære på.

Innen vi dro til Spania i september, knappe 5 måneder etter fødselen så jeg slik ut:


Tilbake til der jeg startet


Hemmeligheten min?

Amming.

Jada, jeg gikk jo også turer hver dag, men ikke nødvendigvis mye lengre turer enn de jeg går til og fra buss og barnehage den dag i dag. I dag har jeg gått opp 5 kg siden jeg sluttet å amme, og jeg jogger en halvtime om dagen 4-7 dager i uken. (Og jeg har ikke gått opp 5 kg i muskler for å si det sånn, for jeg har en måler hjemme som viser fettprosent, og den er nådeløs.) Jeg er hellig overbevist om at ammingen gjorde utslaget. Kanskje kombinert med den unge alderen min. Så heia amming.

 

For å se hvordan jeg holder vekten i sjakk nå, kan dere ta en kikk på noen treningsøvelser man kan gjøre hjemme hos seg selv, sammen med barnet her: http://juliecv.blogg.no/1368522100_hvordan_trene_hjemme_.html

 

6 kommentarer
    1. Tror nok ikke man skal undervurdere amming nei. Naturens egen måte å kvitte seg med kiloene 🙂
      All ære til deg som er så flink til å jogge 🙂

    2. Håper jeg får til ammingen neste gang! 😉 Er allerede så hoven og øm at tanken på velge flaske igjen frister veldig 😛 time will show! men vekta sist gang gikk tilbake til vanlig uten amming – men fasongen og fasthet i lår er en annen sak, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg