Hvordan gjøre et stort lokale mindre?

Jeg har som sagt bestemt meg for at bryllupet vårt skal være rimelig óg utrolig. Bryllupslokalet jeg har valgt er et atypisk bryllupslokale, og i tillegg til å være et kjempekult lokale er det rimeligere enn de andre alternativene jeg har sett på. Det er bare et lite luksusproblem. Lokalet er veldig stort. Det er kanskje ikke så stort om man skal ha 80-100 gjester, men gjestelisten vår hittil er 20 stk til middagen og ca 50 stk til kaffen.  

En venninne var med meg og så på lokalet her om dagen og vi kom fram til at hvis vi skulle ha en hestesko til middagen, kom det til å bli en bitteliten hestesko i et stort tomt lokale. Eventuelt et langbord i enden av et stort tomt lokale. Runde bord ble derfor best. Dette er egentlig greit ettersom de firkantede bordene som er der ikke akkurat skriker “bryllup”. Selv med runde bord som tar en del plass er det fortsatt ganske tomt, så jeg har kommet på dette forslaget til en løsning: 

Jeg har delt opp lokalet i flere områder. Ett sofaområde der folk kan sitte og slappe av utover kvelden. Tre bord som vil være faste gjennom dagen og tre bord som kun vil være der under kaffe og kaker. Bar- og danseområdet nede til høyre vil bli åpnet etter kaffe og kaker når bordene blir ryddet bort. Nå er målene kun ca-mål og noe sier meg at det fortsatt vil være en god del plass til overs. Når kakebordet er ryddet bort tenkte jeg å ha noen aktiviteter som foosballtable eller liknende der det blir tomt. 

Hva tror dere? Har dere andre tips til å få et stort lokale til å virke litt mindre? 


1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg