Stadier under bryllupsplanleggingen hittil

Her er stadiene jeg har gått gjennom under bryllupsplanleggingen så langt: 

Før frieriet: Jeg skal da ikke ha noe stort bryllup. Kan vi ikke bare gifte oss i kirken og dra på restaurant med foreldrene våre etterpå? 

Dagen etter frieriet: HERREGUD HERREGUD, JEG MÅ HA KJOLE OG KIRKE OG LOKALET OG… 

En uke etter frieriet: “Roar? Er det ikke litt kjipt å ikke dele denne dagen med alle våre venner?”. – Stort bryllup it is.

Noen uker etter frieriet: Åh, jeg vil gifte meg ved sjøen! 

Like etterpå: Åh, jeg vil gifte meg på et slott! 

Samme dag: Åh, jeg vil ha utebryllup! 

Fortsatt samme dag: Fy flate bryllupslokaler er dyrt… Telt er fælt… Kanskje middag med foreldrene ikke var så galt like vel…

 

Et år etterpå: Endelig klart å bestemme meg for lokale og satt dato. Over ett år til bryllupet – gooood tid. 

 

Åtte måneder før bryllupet: Så moro med bryllupsdekorasjoner og planlegging. Kanskje på tide å finne brudekjole. Men jeg har jo fortsatt kjempegod tid.  
1. Jeg har funnet drømmekjolen på Ebay! Søket er over.
2. Brukekjolen er kjempefin! Jeg elsker den! Jeg vil gifte meg nå!
3. Mamma sin brudekjole er mye finere, jeg vil heller ha den!
4. Ik, jeg har solgt brudekjolen og nå passer jeg ikke inn i mamma sin! HJELP!
5. Bestilt ny brudekjole på nettet.
6. IK, brudekjolen passer ikke!
7. Kanskje jeg kan slanke meg inn i mamma sin?
8. Nei.
9. Kjøpt brudekjole skambillig på nettet. Verken brudepikene eller Roar liker den. Score!
10. Drit i det. Jeg har fortsatt goood tid… 

Fire måneder før bryllupet: HÆ??? BARE FIRE MÅNEDER TIL BRYLLUPET??? MEN JEG HAR JO IKKE KJOLE OG JEG HAR JO IKKE SKREVET UNDER KONTRAKTEN PÅ LOKALET OG HVORFOR HAR JEG IKKE FÅTT NOEN SKRIFTLIG BEKREFTELSE PÅ KIRKEN? JEG SKULLE JO SENDE UT SAVE THE DATE-KORT. JEG MÅ FÅ UT INNBYDELSENE! HVA SKAL EGENTLIG STÅ I INNBYDELSENE? HER HAR DERE INNBYDELSENE – NEI, VENT ALLE MÅ FÅ DE PÅ LIKT I POSTEN. HERREGUD JEG HAR JO GLEMT Å SKRIVE ADRESSER OG HVOR DE SKAL SVARE PÅ INVITASJONEN. SKULLE JEG IKKE SENDE INN NOEN PAPIRER TIL STATEN OGSÅ? FILLERNFILLERNFILLERN. 

I dag, tre og en halv måned til bryllupet: Dette gikk jo fint. Kirken har bekreftet dato og klokkeslett. Vi får kontrakt med lokalet neste uke. Innbydelsene må bare finpusses før de sendes ut. Papirarbeidet er i orden og må bare sendes inn. Hvis folk klarer å planlegge bryllup på 12 dager på “Brud i Blinde” skal vel jeg klare dette på tre måneder. 

 


Bridezilla… 

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg