Bruke søskenvogn som joggevogn

Underveis i testingen av barnevognen Beemoo Søskenvogn tenkte jeg å skrive litt om det er mulig å bruke en slik søskenvogn som joggevogn. Trehjulingen er jo overraskende lik en joggevogn i utseende og design. Noen av de største forskjellene mellom denne og en vanlig vogn med tre hjul er tyngdepunktet. For at vognen ikke skal bli for baktung med et barn under er tyngdepunktet til det forrerste barnet ganske langt frem i vognen. 

I begynnelsen kan det være uvant å løpe med vognen, ettersom vi hos oss var vant til singelvogner som er mye lettere å vippe bakover (det skal sies at tyngdepunktet på vognen blir mer likt en singelvogn med to barn i). Beemoo’en føles likevel god ut ettersom den ikke så lett “hopper” når man jogger. 

Mange som jogger med barnevogn liker å ha håndbremse ved styret. Jeg er imidlertid ikke vant til dette, så for meg er det ikke noe tap. Beemoo søskenvognen har et sikkerhetsbånd som mange andre vogner man kan jogge med, som jeg føler er god sikkerhet i nedoverbakker. 

Jeg ble positivt overrasket angående vognens vekt ved turer og trening. Med sine ekstra 4-5 kilo i forhold til liknende singelvogner var jeg redd den skulle bli tung i oppoverbakker, men den triller så lett og er så lett å manøvrere, at dette kjente jeg ikke noe til. I verste fall ga det meg litt ekstra trening for rumpe og lår 😉 

P.s. Jeg har ikke jobbet i regnvær enda, men jeg kan nesten banne på at skjermene på bakhjulene kan komme godt med i tilfelle gjørme. Har noen erfaring med dette? 

P.p.s. Vognen kan kjøpes her (NB: Linken er endret i ettertid, etter at Beemoo lanserte ny modell av Søskenvogn 3, og den gamle ikke er tilgjengelig lengre). Den er for øyeblikket på salg for kr 2600. 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg