Her finner du gravidklær og mammaklær på nett

Da jeg gikk gravid husker jeg at en av utfordringene var å finne mammaklær som så bra ut. Når man skal gå rundt med stor mage i flere måneder er det veldig deilig å ha klær man føler seg vel i. Man kan føle seg uvant nok i en kropp som ikke er som den var for bare noen måneder siden om man i tillegg må bytte fra baggy bukser til gravid-leggings fordi man ikke finner noe annet. Det blir fort tungt å dra på shopping med stor mage, så jeg shoppet online mye da jeg gikk gravid. 

Her er et knippe nettbutikker som fører klær til gravide og ammende: 

1. ASOS.com 

ASOS har et fyldig utvalg av mammaklær, og lager også egne plagg som følger mye av den samme moten som går igjen på ASOS sine vanlige kolleksjoner. Dette fører til trendy mammaklær, samtidig som de har gode basisplagg. Ulempen er selvfølgelig at med en gang du handler over tollgrensen (kr 200 pr. i dag) tilkommer ekstra utgifter for fortolling av pakken (ca 100 kroner + 25% av kjøpesummen). 

 

2. Mamalicious.com (norsk side) 

En del av Bestseller som har blant annet merkene Vero Moda, Only og Name it. Har gjerne godt utvalg i bukser og jeans, som det danske selskapet generelt tar stolthet i å kunne. Kan fort bli litt mye print og stæsj, men noen av yndlingsbuksene mine gjennom graviditeten var fra Mamalicious. 

 

3. Hm.com/no (H&M) 

Rimelige mammaklær, men kan være litt ymse på passform og stil. Amme-BHene fra H&M passet meg overhodet ikke og jeg følte at de ga alt for lite støtte. Imidlertid godt utvalg, så man finner gjerne noe man liker, samt at prisene er snille. 


 

4. Ellos 

Godt utvalg. Litt utenom min egen stil, men med kjente merker som bl.a. Mamalicious. Kan ha lang leveringstid, og jeg husker at en av irritasjonsmomentene da jeg handlet mammaklær herfra og fra Laredoute var at det kunne være flere ukers leveringstid. 

5. La Redoute 

Fine klær fra merker du ikke nødvendigvis finner andre steder, men vær obs på at enkelte varer kan ha lang leveringstid pga. eksternt lager. 


 

 

Har du tips til nettsteder som selger gravidklær og ammeklær? 

 

2 kommentarer
    1. Kjempe bra sammenfatning, jeg kan også anbefale Boob (boobdesign.com) til listen 🙂 websiden er på engelsk, men de levererer til Norge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg