Gammel stol blir ny

Jeg fortalte tidligere om trilleturen til loppemarkedet på Voksen Skole der jeg kjøpte denne skatten:


Før

Jeg vurderte å ha den som den var, bare gi den om omgang lakk, men det uttrykte min bedre halvdel at var uaktuelt, så den måtte pusses ned og males. Som så mye annet som males om dagen rundt om i de norske hjem gikk jeg for hvit. Nå er den (endelig) ferdig og det er siste gang jeg utsetter et oppussingsprosjekt til vinteren. Å stå og male møbler i elleve minus er mildt sagt ikke noe moro.

Dette ble resultatet:


Etter

Og selv om jeg er litt skeptisk til å male alt hvitt ble dette det beste, for da kan jeg pynte den etter humør og årstider. For du trodde ikke den skulle stå naken i stua?

Her er noen varianter jeg har testet (på det lille døgnet den har stått inne):

  
 Reinsdyrskinn                                Langhåret sau                             Arvet teppe

Den siste er slik den står nå, med arvet teppe fra Olivers oldemor i Narvik.

Hvilken av variantene liker du best?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg