Fylte jordbær (mini-ostekaker)

Helt siden jeg så slike på Pinterest.com har jeg hatt lyst til å lage de selv. De amerikanske versjonene som virrer rundt på nettet er laget kun med kremost og melis, men jeg laget mine litt anderledes for å likne vanlig ostekake. Dette var det jeg brukte til fyllet:

– 2/3 av en Philadelphia-boks
– 1 ss lettrømme
– 2 ss melis
– 1 ss vaniljesukker
– et par dråper sitron (dette kan man eventuelt sløyfe ettersom rømmen gir den litt syrlighet)

Alle ingrediensene piskes sammen til en tykk krem (det tok maksimum ett minutt).

Først hullet jeg jordbærene med den geniale jordbærhulleren fra Chef’n som jeg har kjøpt på Enklere Liv:

Deretter fylte jeg dem med ostekremen:

Så knuste jeg 3 stykk Digestive-kjeks og strødde over jordbærene. Ferdig!

 

Miniostekakene er også Oliver-godkjente:

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg