Vi tester: Babytøy fra Ebay

Ebay er en uforutsigbar liten minx, med sine lave priser og perfekte bilder (det stemmer – jeg ser på deg Kina). Tidligere var jeg en svoren Ebay-fan, og kjøpte alt fra sko til brudekjolen min på Ebay. Det var min gambling. Ikke fordi jeg nødvendigvis var så avhengig av det – men fordi shopping på Ebay ofte er gambling. Alt fra passform til materialer er fort helt annerledes enn på bildene, og spesielt når man kjøper disse “too-good-to-be-true”-pris-plaggene. Trodde jeg virkelig at den maxikjolen i chiffon for 30 kroner skulle være like fin som på bildet? I don’t know, men det var kanskje verdt 30 kroner å finne det ut? 

zVcJiAhabj
Tidligere billig-østen-side-fail

 

DERFOR har jeg bestemt meg for å teste ut Ebay på babyklær. Og da snakker jeg selvsagt om østen-delen av Ebay. Heldresser, kjoler, sko og accessories – alt til 10, 20, 30 og 40 kroner. Er det for godt til å være sant? Mine kriterier for kjøp ble derfor: 

1. Plagget skulle koste under 50 kroner – dette inkludert frakt

2. Det skulle være et plagg som babyene, kusinen til Oliver, barn av venner eller Oliver selv kunne ha nytte av. 

Merknad: Som dreven Ebay-kjøper ville jeg vanligvis sjekket feedback (en karakter andre folk har gitt på kjøpet sitt) på alle selgere før jeg kjøpte, men for denne testen lar jeg være. Slik at vi får et fint tverrsnitt på selgere med både god, og mindre god feedback. 

Merknad 2: Når man kjøper via Ebay er man beskyttet av det som kalles “Ebay Buyer Protection” – så om du noen gang blir skikkelig lurt vil Ebay hjelpe deg å få tilbake pengene fra selgeren. Det er ytterst sjeldent jeg har trengt å bruke denne, selv med mange tusen brukt på Ebay gjennom årene, men det er en fin trygghet. 

 

Dette er hva jeg har bestilt: 

 

Så da er det bare å vente! 

P.s. Hvis du ønsker linken til noen av plaggene før jeg har sjekket de er det bare å spørre i kommentarfeltet 🙂 

 

Les mer på blogg.no om: 
#mamma #ebay #shopping #gravid 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg