Gavetips barselgave eller babyshower-gave: Billig, medium og dyr

Etter at jeg røpet at krabbeteppet fra IKEA er min go-to-gave til vordende mødre med et øye for interiør tenkte jeg at jeg kunne komme med mitt “top tip” til barselgave eller gave til babyshower: Gavekurv. 

SAMSUNG CSC

Det som er genialt med gavekurv er at man kan samle flere gaver og komme opp i den prisen man selv ønsker. Gavekurven over er en av de dyrere kurvene jeg har gitt, til en av venninnene mine som blant annet var brudepike i bryllupet. Her har jeg krabbeteppet fra IKEA, et morsomt spill som heter Mammaprat, samt noen dekorative elefanter i tre fra Georg Jensen. 

Her er noen gavekurver i ulike priskategorier: 

1. Rimelig 

Fyll kurven med bruksartikler som garantert kommer til nytte, som bleier, våtservietter og stelleunderlag. Blir det for rimelig kan man legge til én litt dyrere ting, som et rimelig krabbeteppe, en babyleke eller noen søte smokker. 

2. Medium 

Her kan man lage en kurv av en body (eller flere), en bamse/leke, et krabbeteppe eller noe annet nyttig. Andre ting som det ofte går litt av, men som koster litt er smekker, gulpekluter og liknende. 

3. Dyrt 

Sett sammen en kurv av småting til babyen, som klær, stelleprodukter eller kanskje noe fint til rommet som du vet moren kommer til å like? På dyrere gavekurver kjenner man gjerne mottakeren litt bedre, så her kan man også legge med noe fint til mor som en god krem, noe sminke du vet hun liker eller kanskje gavekort på massasje etter babyen er født? 

SAMSUNG CSC
Oliver på vei til babyshower for et par år siden

Det som er gull med gavekurver er at man kan tilpasse innholdet helt selv, og fylle de slik at de passer den som skal få den. Er man flere sammen om én gave er også en gavekurv flott, fordi man unngår at flere gir det samme og gaven kan føles mer “komplett” enn ved flere smågaver hver for seg. 

Hva hadde din drømme-gavekurv inneholdt? 

 

#mamma #baby #babyshower #barselgave

3 kommentarer
    1. Veldig godt tips! Jeg laget selv en kurv til babyshower i helgen og det falt i smak 🙂 Det kan også være et godt tips å fylle på med noe til den vordende mor i kurven. For eksempel et gavekort på noe du kunne tenke deg å gjøre for henne i den krevende tiden som kommer, komme med ferdig middag eller lignende. Eller kjøpe noen gode produkter til mor, evt litt god sjokolade, og skrive et kort om hvorfor akkurat de kommer til å bli verdens beste mor og far 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg