Hvordan merke hjemmestrikk (med ting du kanskje allerede har hjemme)

Her hjemme er vi så heldige å ha en del hjemmestrikk fra både oldemødre, bonus-oldemødre og arvede klær. Jeg elsker hjemmestrikk. Tanken på at noen har brukt tid og energi på å strikke klesplagget for hånd gjør meg nesten litt rørt. Jeg har tidligere skrevet om merking av strikkede klær med navnelapper og plastknotter til barnehage-plagg, men siden vi prøver å revurdere vår egen plastbruk om dagen tok jeg merkingen av guttenes hjemmestrikk på en ørlite mer tidkrevende, men plastfri liknende metode, så jeg tenkte jeg kunne vise hvordan: 

SAMSUNG CSC

Jeg fant et rimelig bånd i bomull på salg, brukte den samme tekstiltusjen som jeg bruker på de vanlige klærne til guttene, samt litt nål og tråd. 

Navnelappene er faktisk så enkle som en liten bit bomullsbånd med navnet skrevet på. Deretter sydde jeg navnelappen på med et par sting litt fra hverandre, og vips!, så var plaggene merket (navn sensurert av personvern-hensyn): 

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Fordi jeg verdsetter hjemmestrikk nesten pinlig høyt har jeg også skrevet telefonnummeret på navnelappen, i håp om at folk vil ringe meg slik at vi får tilbake votten om guttene mister den og noen finner votten igjen. 

Med denne metoden er det minimalt med slitasje på plagget fra merkelappen, samtidig som det er relativt enkelt å fjerne om man skal arve plaggene videre. 

Om litt skal jeg også teste ut merkelappene fra Lappeliten.no, som skal kunne brukes på hjemmestrikk, så det blir spennende. 

Hvordan merker du hjemmestrikk? 

 

#mamma #barnehage #hjemmestrikk #merkelapper

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg