Test: Merkelapper fra Lappeliten.no erfaringer

Reklame | Merkelapper levert av Lappeliten.no, men ærlig omtale

Her om dagen fikk jeg et spørsmål om jeg ville prøve navnelapper fra Lappeliten. Jeg hadde da allerede lagt et innlegg om merking av hjemmestrikk til publisering, så jeg tenkte først at det ikke var nødvendig, men så tenkte jeg at det var en gylden mulighet til å se hvordan slike merkelapper funker i forhold.

Først var jeg en smule nonchalant. Merke klærne til barna? Holder det ikke med tekstiltusj? Men det tok ikke lang tid etter jeg fikk de i postkassen før stemningen i heimen var litt mer som dette:

Spesielt fort begynte jeg å bruke de bittesmå merkelappene. Gamlebarnehagen til guttene har nemlig norgesrekord i å miste guttenes smokker, til tross for at de henger fast i en navnemerket smokkesnor ved levering, så ALLE smokkene i huset fikk merkelapp på seg.

De fleste av klærne guttene brukte i barnehagen var imidlertid i barnehagen allerede, men jeg fant en genial løsning (om jeg må si det selv) på hvordan alltid ha merkelapper i bakhånd:

En liten tøypose med lapper i! På den måten kunne jeg raskt merke klær om jeg kom over noen i barnehagen som manglet lapp.

Jeg testet også strykelappene (med en rettetang må vite; hvem har vel tid til å finne frem strykejernet?):

Det gikk jo forsåvidt fort og greit det, men jeg har imidlertid ikke tålmodighet til dette når limet på de andre var så bra. De med lim på kunne man feste på merkelappene som allerede fantes i klærne, og sitter overraskende bra.

Konklusjon: Var jeg litt rask til å avvise merkelapper? Absolutt. Har de noe for seg? Vel, om du (som meg) har opplevd at tekstiltusjen mang en gang har blødd utover, eller at verken navn eller telefonnummer ble like vakkert som du planla; Ja. Ja, de har noe for seg.

Super-rask og enkel merking av klær. Jeg gir meg.

 

P.s. Merkelappene har ikke trykkfeil altså – jeg har bare sensurert navn og telefonnummer. 😉
P.p.s. Jeg har ikke prøvd å vaske klærne på hardere vask enn ullvask, fordi ungene bare går i ull om dagen. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg