Fødebagen (til mor)

Her om dagen hadde jeg så mye kynnere at jeg tenkte at “nå skjer det” – så jeg pakket fødebagen for sikkerhetsskyld. Heldigvis kom ikke tvillingene enda, men dette er det jeg har pakket med i sykehusbagen: 

SAMSUNG CSC

Kort oppsummert: 
– Ammevennlige klær
– Amme-BH og ammeinnlegg
– Toalettmappe og leppepomade
– Bæresele/-sjal 
– Litt proviant 
– Kamera og lader 

 

Ting jeg ikke har med, som jeg hadde med sist
– Eget toalettpapir (som om jeg hadde kjent forskjell) 
– Blader og lektyre (som om jeg hadde hatt tid) 
– Varm brus (som om de ikke har brus på Ullevål) 
– iPod (knis, tenk at vi hadde separat mp3-spiller før Spotify)
– Notatblokk og penn (wft? Why?)

Ting jeg har med denne gangen som jeg ikke hadde med sist: 
– Fragmin (fordi jeg er et spesielt lite snøflak som trenger blodfortynnende etter fødsel) 
– Briller (i tilfelle linser blir noe herk) 
– Bæresele (sier bare “kengurumetoden”) 
– Hold-in truse (fordi jeg tror det hadde vært digg for pløsemagen)

 

Jeg tror jeg skriver et eget innlegg om hva jeg har med til babyene. Siden vi mest sannsynlig må være der noen uker i tilfelle de kommer før uke 37, har jeg med bittelitt mer til dem denne gang. 

Noe jeg har glemt? 

 

#mamma #fødebagen #gravid 

2 kommentarer
    1. Fant nettopp bloggen din. Og ble skikkelig positivt overrasket over at du har bæresjal på lista di 🙂 Flere og flere har jo det nowadays, men tror ikke alle hadde giddet det om de hadde hatt tvillinger. Men jeg tenker at er det en gang det virkelig trengs, så er det i småbarnsperioden, enten man har en eller to. Bærte selv min og det var så ekstremt koselig. Han sov med meg (er 3 og gjør det enda) og var i armene mine mer eller mindre til han ville noe annet selv. Den nærheten man får er så fin <3
      Lykke til med babytiden og fødselen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg