Fødebagen (til babyene)

Jeg har tidligere skrevet om innholdet i fødebagen til mor. Fikk ikke med alt på bildet, så her er noe av det jeg har pakket til babyene i den berømte “fødebaggen”, eller sykehusbagen: 

SAMSUNG CSC

Kort oppsummert: 
– Hjemreiseantrekk til babyene (Begge ytterdressene er faktisk arvet. Den ene er en fleecedress fra HM som jeg vil gjette er kjøpt en gang på 90-tallet så vidt jeg kan se, som vi har arvet av min tante, og den andre er dressen Oliver brukte da han var mindre. Arvetøy er gøy!)
– Bamser som lukter mamma og pappa (vi har hatt dem med oss i sengen siden de ble kjøpt)
– Ekstra skift til babyene

Endinger siden sist
– Har med litt ekstra klær til babyene. Hvis de kommer før uke 37 må vi med stor sannsynlighet bli der noen uker ekstra til de er “full term”. Jeg synes det er hyggelig med egne klær, og ikke bare de man låner på sykehuset. 
– Har ikke med bleier siden man får dette på sykehuset/barselhotellet
– Tar ikke med babypledd – dette får man uansett låne på sykehuset. Dette får eventuelt Roar komme med hvis babyene kommer mye tidligere enn uke 36/37. 

 

Vurderer forøvrig å pakke med PC som en del av “siste liten”-oppakningen. Vet forøvrig ikke om jeg rekker å i det hele tatt åpne den med to som kommer. Med Oliver hadde jeg tid – og tror faktisk Roar kom med den dag 2 eller noe på barselhotellet for Oliver sov jo nesten bare hele tiden. Jeg tenker at det kanskje kan være greit med muligheten om man skulle få noe tid til overs? 

Noe mer man bør tenke på til de små? 

 

#gravid #mamma #mammablogg #fødebagen 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg