…og er det noen som vet hvem som står bak? Er det en.kampanje av noe slag?
Lagt til 1741: Nå har avisene plukket det opp og det er visst en reklamekampanje som bryter markedsføringloven noe grusomt på flere områder. Ikke er det avsender, ikke er det opplyst om at det er en reklameplakat og det er noen heftige etiske og moralske gråsoner her. De sier det er en reklame for å vise at en jobb hos dem er forenelig med familielivet. “Say WHAT now?”, ja det var jo tydelig. Jeg synes det var så grovt at jeg ikke en gang nevner navnet på firmaet og jeg håper de får en klekkelig bot og seriøse følger.
15 kommentarer
Jøsses, er det kødd eller ? :
Må vel være en type fleip!
Den var litt drøy, synes jeg! Det er vel et hint om at foreldre som jobber mye, må prioritere barna sine litt bedre
Håper det bare er en dårlig spøk:( Uff.
Mamii Camilla: Jeg vet ikke. Det ser jo litt ut som modeller de folkene på bildene, men jeg tør ikke å ringe nummeret for å sjekke.:S
Silje: Jeg vet ikke, jeg. Jeg har sett flere slike i området, men tør ikke ringe nummeret og finne ut.
Anne: Ja. Jeg lurer på om det er en slags “awareness”-plakat som folk skal kjenne seg truffet av. Men da skulle det jo stått noen “avsender”?
Ring nr å se hvem som svarer da vettu!
Jeg leste på Twitter at det er en kampanje…men husker ikke for hvilket selskap. Drøyt, spør du meg;)
Cecilie: Helt grusomt :S og absolutt mot alle lover jeg har lært i markedsføring de siste tre årene.
Kanskje dette oppklarer litt
http://www.aftenposten.no/jobb/Forsikringsselskap-bruker-savnet-plakater-til-rekruttering–6749804.html#.TyGHgsU3Sf4
Emily: Ja, det var den jeg mente når jeg skrev “avisene”, men ville ikke gi dem mer publisitet enn nødvendig.
Jøss! Det var jo litt av en reklame :S! Men, likevel så er det jo sånn det er blitt de siste tiårene. Desverre. Jeg føler nok av og til at det burde vært en slik plakat om meg der ute =/
Nei, fikk ingen mummi kopp!:( så ingen der?! Kom dit ca 11.30. Når var du der?
Enig, Julie! Denne er helt smakløs. Vel er det mange av oss som jobber, men å sette et barn som avsender på en reklame designet for å gi dårlig samvittighet er bare latterlig. Man kan ikke ta en slik kommersiell greie seriøst.
Det er nok mange som føler seg uforholdsmessig truffet av denne. Vel jobber vi seint av og til, men de aller fleste av oss synger nattasanger for barna våre og de færreste jobber til natta.
Tipper det var svæært mange barn som hadde trøtte, sure og slitne mammaer og pappaer også (særlig) den gang da mammaene gikk hjemme med fire unger.