Liker du best å hente eller levere i barnehagen?

Så spørsmålet mitt er dette: liker du best å hente eller levere i barnehagen? Jeg er litt nysgjerrig på hva folk foretrekker, for det er jo ofte slik at man får en fast rutine på det. Hjemme hos oss var det lenge slik at Roar leverte og jeg hentet, men etter at Roar fikk nye arbeidstider byttet vi, slik at det nå er jeg som leverer og han som henter. 

Slik jeg ser det er det jo mange positive ting med begge: 

Morgen/levering: 

– Kosestund om morgenen
– Frokost med den kuleste personen i ditt liv
– Lage matpakke sammen 
– Rusletur/kjøretur med hyggelige samtaler på vei til barnehagen
– Har lettere kontroll på at barnet har det han/hun skal ha med seg, ettersom det er du som har ansvar for å ta det med
– Slipper å stresse fra jobb for å rekke barnehagen/ mer fleksibilitet når det gjelder overtid 

Ettermiddag/henting: 

– Slipper å stresse om morgenen for å rekke jobb
– Ofte bedre tid til samtaler med barnehageansatte
– Middagslaging sammen med barnet
– Rusletur/kjøretur med hyggelige samtaler på vei til barnehagen 

Jeg har spurt litt rundt til venner med barn, og det virker som om det er ganske stor variasjon på hva folk foretrekker av henting og levering. 


På vei til barnehagen

 

Hvilken løsning har dere på henting av barnet, og hva liker du best: å levere eller hente i barnehagen? 

 

 

#mammablogg #mamma #barnehage

 

2 kommentarer
    1. Tja , jeg både leverer og henter. Vet ikke hva som er “best” jeg.. en nødvendighet begge deler.. etter jeg fikk 2 er det alltid noen som maser.. 🙂 men skulle jeg velge, liker jeg levering best. Uthvilte barn klare for en ny dag.

    2. Her i huset leverer pappa, og jeg henter (men vi kjører sammen til barnehagen). Det passer best med arbeidstidene våre, da jeg begynner kl08, og han kl09. Så har vi ca 3 dgr per uke hvor vi henter hun sammen, avhengig av når han har senvakter på jobb. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg