Tvillingmagen 5 dager etter fødsel

Da jeg fant ut at jeg var gravid med tvillinger var jeg ikke bekymret for om det ble mye jobb med to, at det skulle bli tungt, økonomi eller andre ting – men jeg kjente litt på hvordan kroppen min skulle bli etter graviditeten. Det er jo egentlig ikke “lov” å si, men som yoga- og barneinstruktør dreier mye av livet til familien seg om trening og kosthold, og en god bonus som følge av dette er at jeg følte meg ganske komfortabel i min egen kropp. 

Som mange andre tvillinggravide (og vanlig gravide?) begynte jeg å google gravidmager, og ikke minst tvillingmager etter fødsel. Der var det mange “skrekkeksempler,” og jeg så for meg at jeg aldri kunne klare å trene meg tilbake til en kropp jeg kunne trives i. Jeg hadde nok lært meg å elske kroppen også med strekkmerker og litt løs hud, men hvis man er så dum å google slikt er det ikke de “vanlige” mammakroppene som kommer opp og som man legger merke til, men de virkelig uheldige tilfellene. 

Etter 37 uker som gravid med tvillinger hadde jeg like vel ingen strekkmerker, og var ikke så fryktelig mye større enn en stor fullgått enlinggravid. Jeg endte opp med tre strekkmerker som kom samme dagen som fødsel. Etter fødselen har disse nesten blitt usynlige, og jeg har minimalt med løs hud. Så for å vise den andre siden av graviditet og tvillinggraviditet tenkte jeg å dele noen bilder også i tiden etter fødsel. Slik så jeg ut fem dager etter fødsel: 


 

Her er et bilde av magen i uke 11 av graviditeten, før magen hadde begynt å bli synlig. 

Jeg har fortsatt ganske mye ekstra mage nå, og jeg kommer nok ikke til å bli som før – men jeg vil bare vise at kropper er forskjellige. Akkurat nå føler jeg meg komfortabel i egen kropp, og veldig heldig. 

 

#gravid #mammakropp #trening #helårskroppen #mamma #mammablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg